Łazienki Rzeczne odzyskają dawny blask

Już w przyszłym roku Łazienki Rzeczne nad Wartą w Poznaniu odzyskają dawny blask. Prace mają rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu. Wykonawca ma przeprowadzić rewaloryzację i zagospodarowanie obiektu.

Łazienki Rzeczne powstały w latach 1924-1925 na lewym brzegu Warty, w północnej części Wildy i są wpisane do rejestru zabytków. Początkowo znajdowało się tam 128 kabin w przebieralni, szatnia dla 200 osób, restauracja, stacja pogotowia ratunkowego, kasy i pomieszczenie mieszkalne. Przede wszystkim jednak, obiekt stanowił miejskie kąpielisko, z którego dziennie korzystało nawet 5 tysięcy osób.

Obiekt od lat pozostawał zaniedbany. Miasto postanowiło to zmienić i wykorzystać potencjał tego miejsca w ramach działań mających na celu zachęcenie poznaniaków do korzystania z terenów nadwarciańskich.

W ramach modernizacji i rewitalizacji obiekt ma zostać dobrze skomunikowany m.in. z Wartostradą, a także planowaną kładką pieszo-rowerową jaka ma powstać między Ratajami a Wildą.

Budynek ma pełnić funkcję usługowo-biurową z restauracją w środkowej części obiektu. W środku obiektu ma powstać nowa winda, co ułatwi poruszanie się pomiędzy piętrami.

Pomieszczenia biurowe będą przeznaczone przede wszystkim na potrzeby „inkubatora”, czyli programu wspomagającego nowe firmy oraz dla przedsiębiorstw działających po trzech latach „inkubacji”.

Do Łazienek Rzecznych powróci Poznański Klub Motorowodny. Znajdzie się również zaplecze dla rowerzystów – natryski, szatnia dla rowerzystów i stojaki na rowery.

„Od momentu decyzji o rewaloryzacji zabytkowego budynku Łazienek Rzecznych do realizacji minęły dwa lata. To krótki czas w kontekście działań, jakie trzeba było podjąć – przygotowania dokumentacji projektowej, skonstruowania całego modelu finansowania. Pogoda nam sprzyja, wykonawca jest gotowy, więc myślę, że w ciągu tygodnia lub dwóch, praca będzie już w toku.”

Grzegorz Michalski, prezes zarządu WCWI

Rozstrzygnięcie przetargu pozwala na rozpoczęcie prac jeszcze w październiku tego roku. Planowane zakończenie robót wyznaczono na przełom listopada i grudnia 2019 roku.

Koszt inwestycji ma wynieść 12,8 miliona złotych, z których 5,1 miliona złotych pochodzi z dofinansowywania unijnego.