“Kibicuj Bezpiecznie”, czyli wspólna akcja służb, podczas której dzieci uczą się kulturalnie i bezpiecznie wspierać swoich sportowych faworytów

Wydarzenia sportowe wiążą się z ogromną dawką emocji, z którą nie wszyscy potrafią sobie poradzić w odpowiedni sposób. Na trybunach, ulicach czy w internecie wciąż można spotkać się z niekulturalnymi, a często także i agresywnymi zachowaniami związanymi. O tym, w jaki sposób kibicować bezpiecznie i kulturalnie uczą się poznańscy uczniowie podczas spotkań z policjantami i strażnikami miejskimi.

Spotkania funkcjonariuszy z dziećmi i młodzieżą to realizacja projektu „Kibicuj Bezpiecznie”. W ostatnim czasie mundurowi pojawili się m.in. w Zespole Szkół nr 2 w Poznaniu, Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6 oraz SP nr 5 w Poznaniu, by porozmawiać na temat tego, co oznacza bezpieczne i kulturalne wspieranie swojej ulubionej drużyny czy zawodnika.

To również okazja, by porozmawiać na temat ogólnych zasad zachowania się i bezpieczeństwa podczas imprez masowych. Policjanci i strażnicy zwracają uwagę zarówno na kwestie prawne dotyczące kibicowania i wskazują jednocześnie na konkretne działania stosowane podczas np. rozgrywek piłkarskich.

Uczestnicy spotkań otrzymują również upominki przypominające o zasadach „fair play” także poza boiskiem.

To jednak nie koniec realizacji projektu. Poza spotkaniami w szkołach i przedszkolach, w programie znalazła się również wizyta na Stadionie Miejskim, podczas której uczestnicy na miejscu będą mogli dowiedzieć się w jaki sposób należy poruszać się po obiekcie sportowym w sytuacji zagrożenia, na czym polega bezpieczna ewakuacja, jak funkcjonuje stadion podczas organizowania na nim meczu czy innych zawodów, a także jakie służby i w jakim zakresie odpowiedzialne są za bezpieczeństwo uczestników i zawodników podczas meczu.

Agresja na stadionach czy halach sportowych to nadal duży problem nie tylko w Polsce. Akcje podobne to tej realizowanej w Poznaniu przez policję i straż miejską mają przypominać kolejnym pokoleniom o prawidłowych zachowaniach i od najmłodszych lat wskazywać poprawne wzorce do naśladowania.