Na każdym etapie realizacji inwestycji możliwy będzie zjazd i wjazd na rondo w każdym kierunku. Będzie się to wiązało z wielokrotnymi zmianami w organizacji ruchu.
W pierwszej kolejności zostaną wyłączone pasy ruchu (od strony torowiska) w ul. Jana Pawła II. Na tym etapie roboty skupią się na zamkniętym od ul. Kórnickiej torowisku w ul. Jana Pawła II, a na rondzie Rataje do dyspozycji kierowców będą minimum dwa pasy ruchu.
Pierwszy etap dotyczy wyłącznie wlotu Jana Pawła II który zostanie zawężony do 2 pasów, także zjeżdżając z ronda Rataje w ul. Jana Pawła II nie będziemy mogli korzystać z lewego skrajnego pasa przylegającego do torowiska tramwajowego.
W kolejnym etapie ul. Jana Pawła II będzie jednopasowa, jednak już wtedy pojawią się znaczące zmiany w całym obszarze.
Tak poprowadzony objazd spowoduje konieczność zmian na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II z Baraniaka, gdzie wytyczony zostanie dodatkowy pas do skrętu w lewo, aby obsłużyć znacząco większy ruchu na powyższych relacjach.
Na dalszych etapach przebudowy zmieni się też organizacja ruchu od mostu Królowej Jadwigi. W obie strony wytyczone zostaną buspasy. Autobusy będą poruszały się po torowisku, oddzielnym pasem w stosunku do samochodów. Po obu stronach wytyczone też zostaną drogi rowerowe. Specjalny pas dla autobusów wytyczony zostanie również na ul. Piłsudskiego. Będą to rozwiązania tymczasowe, na czas prowadzonych prac na rondzie.
W późniejszych etapach czasowo zamknięte będą ulice: Kórnickiej, św. Rocha. Szerzej będziemy informować o tych zmianach wraz z postępem prac i zgłoszeniami kolejnych czasowych organizacji ruchu.
Harmonogram zakłada zakończenie robót w ul. Jana Pawła II w pierwszym kwartale 2021 r. W tym samym roku prace skupią się na ul. Zamenhoffa i Krzywoustego – wtedy także zmieni się organizacja ruchu tak, by możliwy był częściowy przejazd tramwajów. Zakończenie wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowane jest na marzec 2022 r.