W ramach projektu „Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Nowe Marzy – Bydgoszcz” powstało około 13,5 kilometrów drogi szybkiego ruchu. Trasa stanowi fragment korytarza transeuropejskiej sieci TEN-T.
Kierowcy będą korzystać z drogi o wysokim standardzie, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pasem awaryjnym. W ramach przedsięwzięcia powstały obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowano istniejącą sieć dróg publicznych oraz zbudowano chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.
– Budowa S5, wpisująca się w transeuropejską sieć transportową TEN-T, od dawna była jedną z priorytetowych inwestycji Unii Europejskiej w Polsce. Część tej trasy, na odcinkach wielkopolskim i dolnośląskim, zbudowano w poprzedniej perspektywie finansowej 2007-2013 z unijnym dofinansowaniem wynoszącym prawie 2 mld złotych. Kolejnych pięć odcinków, włączając dzisiaj otwierany, jest także realizowanych przy współudziale środków europejskich w kwocie ponad 4 mld złotych – mówi Dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej, Christopher Todd.
Całkowita wartość projektu „Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Nowe Marzy – Bydgoszcz” wyniosła prawie 2,8 miliarda złotych, z czego dofinansowanie z funduszy unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko to blisko 1,1 miliarda złotych. Przedsięwzięcie zrealizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.