Wojciech Tulibacki po 21 latach przestanie być prezesem MPK Poznań. Wiadomo kto go zastąpi

Wojciech Tulibacki po 21 latach przestanie być prezesem MPK Poznań. Wiadomo już, kto zostanie jego następcą.

 

Wojciech Tulibacki związał się z poznańskim MPK w 1977 roku i od tego momentu przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej. Początkowo pracował jako informatyk, a z czasem przeszedł do działu socjalnego, był także m.in. dyrektorem działu zatrudnienia i płac. Od 1998 roku pełnił funkcje dyrektora MPK Poznań, a w 2000 roku został prezesem zarządu.

W tym roku zakończy się kadencja Zarządu Spółki, a Wojciech Tulibacki przestanie kierować spółką. Rada Nadzorcza przeprowadziła postępowanie kwalifikacyjne, którego celem był wybór nowego gremium. Wiadomo już, kto zastąpi poszczególne osoby na danych stanowiskach.

Nowy zarząd na lata 2021 -2025 rozpocznie kadencję w lipcu 2021 roku. W jego składzie znajdą się: Krzysztof Dostatni (Prezes Zarządu), Jerzy Zalwowski (wiceprezes Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych) oraz Marek Grzybowski (wiceprezes Zarządu ds. Technicznych). 

Prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak podziękował prezesowi za wieloletnią współpracę podkreślając, że to właśnie za kadencji Wojciecha Tulibackiego poznańska spółka przeszła największą metamorfozę, stając się nowoczesną firmą. Obecnie w Poznaniu na ulicach kursuje jeden z najnowocześniejszych taborów w Polsce, a planowane są kolejne zmiany, które dostosowane są nie tylko do oczekiwań pasażerów, ale także uwzględniają potrzeby rozwoju miasta z dużym naciskiem na kwestie ekologii i rozwiązań prośrodowiskowych.

Zastępujący Tulibackiego Krzysztof Dostatni pracuje w MPK Poznań od 2001 roku i podobnie jak jego poprzednik, przeszedł wszystkie szczeble zawodowe kariery w spółce. Początkowo pracował w dziale Inżynierii Ruchu, a następnie (od 2009 roku) w Nadzorze Ruchu, którego został kierownikiem.

Od maja 2020 roku był członkiem Zarządu ds. operacyjnych MPK Poznań, gdzie odpowiadał za sprawną pracę całego pionu mającego bezpośredni wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej, a zatem zarówno za przewozy tramwajowe i autobusowe, jak i inżynierię ruchu czy nadzór ruchu.