Miejski system gospodarki odpadami. Właściciele części nieruchomości muszą złożyć deklaracje

Od 1 stycznia 2022 roku Poznań przestanie być członkiem GOAP, a pół roku później zaczną obowiązywać umowy zawarte w ramach poznańskiego systemu gospodarki komunalnej. Zanim jednak przeprowadzony zostanie przetarg na wybór firm, które będą odpowiedzialne za prowadzenie działań, właściciele nieruchomości niemieszkalnych muszą złożyć odpowiednie deklaracje.

 

Zgodnie z przyjętymi zapisami ustawy, w momencie rozpoczęcia obowiązywania zapisów poznańskiego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, czyli od 1 lipca 2022 roku wszyscy właściciele nieruchomości niezamieszkanych stają się użytkownikami systemu organizowanego przez miasto Poznań i zobligowani są do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Nie ma za to potrzeby wyrażania zgody na dołączenie do systemu.

Osoby, które nie chcą przystępować do miejskiego systemu muszą złożyć pisemne oświadczenie o rezygnacji, w którym wskażą przedsiębiorcę wpisanego do Rejestru Działalności Regulowanej, z którym właściciel nieruchomości zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych. Należy także dołączyć kopię zawartej umowy.

Pisemne oświadczenia wraz z kopią umowy należy składać do 26 listopada 2021 r. na adres: Wydział Gospodarki Komunalnej UMP, ul. 3 Maja 46, 61-728 Poznań.

Miasto przypomina, że gdy zostanie rozstrzygnięty miejski przetarg i będą podpisane umowy z firmami wykonującymi usługi w ramach miejskiego systemu, właściciel nieruchomości nie będzie mógł już zmienić systemu, a tym samym wybrać innych firm.

Więcej informacji udziela Wydział Gospodarki Komunalnej UMP, tel. 61 888 4561, e-mail: gk@um.poznan.pl.