Wzmożony ruch w punktach ZTM Poznań – spółka zachęca do planowania wizyt

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu zachęca do wyboru mniej obleganych Punktów Obsługi Klienta. Nie bez znaczenia jest także godzina załatwiania spraw. Spółka przypomina o różnych możliwościach obsługi w związku ze wzmożonym ruchem i tworzącymi się kolejkami w niektórych lokalizacjach.

 

W ostatnim czasie zanotowano spory wzrost natężenia ruchu w następujących punktach obsługujących klientów: Dworzec Śródka, Rondo Kaponiera, Dworzec Zachodni. Największe kolejki tworzą się w godzinach popołudniowych.

Główną przyczyną zaistniałej sytuacji są zmiany w korzystaniu z transportu publicznego dotyczące uchodźców wojennych z Ukrainy, które weszły w życie 1 lipca (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Korzystają oni z punktów w celu załatwienia wszelkich formalności takich jak, choćby weryfikacja dokumentów.
ZTM wskazuje kilka rozwiązań, które mają na celu usprawnienie całego procesu.

Przede wszystkim proponuje udanie się do lokalizacji, gdzie natężenie ruchu jest znacznie mniejsze. Wymienia Punkty Obsługi Klienta w Kupcu Poznańskim, na os. Sobieskiego, czy też na Dębcu. Dodatkowo, jeżeli to możliwe, zaleca załatwianie spraw w godzinach rannych.

Mieszkańcy Poznania mogą zakupić bilety drogą elektroniczną, co również może znacznie pomóc w rozwiązaniu problemu.