Tysiące ton tłucznia dostarczane na plac robót na PST

Postęp prac na remoncie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju jest coraz bardziej widoczny.

 

Na odcinku od przystanku Słowiańska do przystanku Lechicka/Poznań Plaza ułożono już szyny i podkłady na obu torach. W kierunku centrum trwają jeszcze prace przytwierdzania i łączenia szyn, a także prace ziemne na długości przystanku Lechicka/Poznań Plaza.

Kolejny ważny etap prac rozpoczyna się od strony Słowiańskiej – trasa zostanie zasypana tłuczniem. Na plac budowy dostarczane są tysiące ton tego materiału, który przykryje większość elementów konstrukcyjnych nowej trasy (poza szynami). Prace na odcinku między przystankami Szymanowskiego a Kurpińskiego również trwają, tam układane są podkłady oraz szyny.

Na odcinkach torowiska wykonanych w technologii bezpodsypkowej, czyli na dwóch torach oraz międzytorzu przed przystankami: Aleje Solidarności, Lechicka/Poznań Plaza i Szymanowskiego, prace zostały już zakończone. Pozostaje jeszcze ostatni odcinek na przystanku Kurpińskiego w kierunku centrum.

Warto podkreślić, że wcześniej zakończono już zabudowę ścianek peronowych na wszystkich przystankach. To oznacza, że prace postępują zgodnie z planem, a mieszkańcy będą mogli korzystać z nowej trasy w krótkim czasie.

Remont Poznańskiego Szybkiego Tramwaju to bardzo ważne przedsięwzięcie dla miasta. Nowoczesna trasa pozwoli na szybsze i bardziej komfortowe przemieszczanie się, a także zwiększy dostępność komunikacyjną północnej części Poznania.