Tramwaje wrócą na trasę PST jeszcze w tym roku

Miał być styczeń 2023, a będzie wigilijny prezent – otwarcie części trasy tramwajowej Poznańskiego Szybkiego tramwaju, czyli PST nastąpi wcześniej niż zakładano. Pasażerowie pojadą po wyremontowanym odcinku od 24 grudnia.

 

Prace remontowe na trasie PST rozpoczęły się w wakacje i są podzielone na dwa odcinki i dwie inwestycje – jedną nadzoruje MPK Poznań, drugą ZTM Poznań. Od początku zakładano, że podział pomoże m.in. w szybszym udostępnieniu choć części trasy pasażerom.

Ruch pomiędzy przystankami „Słowiańska” i „Most Teatralny” miał być przywrócony na początku 2023 roku, ale jak dziś poinformowano, uruchomienie tego fragmentu trasy nastąpi wcześniej, bo 24 grudnia 2022 roku.

„Już w chwili podpisania umowy na remont torowiska zarówno firma PORR S.A., jak i konsorcjum NDI deklarowały, że będą się starać jak najszybciej realizować prace, aby możliwie szybko przywrócić ruch na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Stan zaawansowania prac oraz ich skoordynowanie z wykonawcą remontu na dalszym fragmencie PST pozwalają na uruchomienie tramwajów z centrum na Winogrady. Dzięki temu pasażerowie szybciej dotrą do centrum” – zaznacza Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania

Na wyremontowanym fragmencie rozebrano stare torowisko i ułożono nowe, wymieniając szyny, podkłady i podsypka tłuczniowa. Na łukach, na których do tej pory były podkłady drewniane, zamontowano podkłady kompozytowe. Z kolei na prostych odcinkach zastosowano podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Wybrane rozwiązania mają ograniczyć drgania, a tym samym hałas, a także wydłużyć żywotność materiałów i trasy.

Podczas prac odsłonięto również koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską, w których wykonano nową warstwę izolacyjną i wyłożono maty wibroizolacyjnymi. W najbliższym czasie prowadzone będą jeszcze m.in. profilowanie torowiska, prace elektryczne oraz regulacja sieci trakcyjnej.

Od 24 grudnia na wyremontowanym odcinku pojawią się tramwaje, jednak do zakończenia całej inwestycji, będzie tam obowiązywać ograniczenie prędkości.

Na trasie będzie kursować linia numer 3, która będzie kursować od przystanku Błażeja przez Winogrady, ul. Pułaskiego, Roosevelta i Głogowską do dolnej trasy PST i do przystanku „Słowiańska”.

Prace na pozostałym odcinku trasy PST, czyli od Słowiańskiej do Szymanowskiego są już zaawansowane. Zgodnie z harmonogramem, inwestycja ma się zakończyć w drugim kwartale 2023 roku.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google.
Polityka prywatności i obowiązujące Warunki korzystania z usługi.