Dzień Dziecka i obrady Dziecięcej Rady MIasta

Podczas dzisiejszej sesji Dziecięcej Rady Miasta, najmłodsi poznaniacy zgłosili ambitne propozycje zmian dotyczących ekologii i zarządzania miastem. Dzień Dziecka w stolicy Wielkopolski upłynął pod znakiem obrad, gier i zabaw, które rozpoczął oficjalnie Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

 

Jacek Jaśkowiak, wyrażając wdzięczność za radę i pomysły najmłodszych, podkreślił, jak ważne są one dla decyzji podejmowanych na rzecz miasta. Prezydent zwrócił się do najmłodszych z prośbą o utrzymanie bezpośredniości i odwagi w wyrażaniu swoich opinii.

IV Dziecięca Rada Miasta Poznania, składająca się z 20 młodych radnych wybranych w konkursie “Eko nie Ego”, prowadzonym przez Fundację Flow Art, rozpoczęła obrady 1 czerwca. W sesji udział wzięli także Grzegorz Ganowicz, przewodniczący Rady Miasta Poznania, i Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Zielone pomysły na przyszłość miasta stanowiły główny punkt obrad. Młodzi radni rozmawiali o ekologii, gospodarce odpadami i idei “zero waste”, dzieląc się doświadczeniami ze swoich szkół. Wśród propozycji znalazły się pomysły na tworzenie aplikacji mapującej tereny zielone, szlaki rowerowe i punkty segregacji odpadów, a także na zwiększenie zasobów transportu publicznego i zastosowanie energii odnawialnej w oświetleniu miejskim.

Jacek Jaśkowiak podkreślił wartość i znaczenie tych pomysłów, wyrażając uznanie dla młodych radnych i zachęcając dorosłych do nauki od najmłodszych mieszkańców miasta.

Tymczasem, na dziedzińcu urzędu odbywała się seria gier i zabaw dla najmłodszych poznaniaków. Wśród atrakcji znalazły się pokazy baniek mydlanych, malowanie twarzy, brokatowe tatuaże, koncerty, interaktywne spektakle oraz liczne warsztaty na temat segregacji odpadów, kompostowania i recyklingu.

Na stoiskach różnych wydziałów UMP dzieci mogły nauczyć się tworzenia różnych rzeczy z recyklingu, od kuli kwietnej po woreczek wielokrotnego użytku. Na terenie dziedzińca urzędu ustawiono również popularne wśród najmłodszych mieszkańców miasta “Uliczki Dzieci”. W ramach tego projektu, dzieci miały dostęp do dziesięciu stref dobrej zabawy. Te obejmowały między innymi strefy rękodzieła, edukacji i rozwoju, gier podwórkowych, fotografii oraz roślin.

Aktywności te miały na celu promowanie różnorodnych umiejętności i zainteresowań. Dzieci miały szansę zdobić torby ekologiczne, brać udział w licznych grach, rozwiązywać quizy, a nawet zaśpiewać na karaoke. Wiele z tych warsztatów miało na celu promowanie zasad ekologii i zrównoważonego rozwoju, na przykład poprzez naukę o segregacji odpadów, kompostowaniu czy sadzeniu roślin.

Cały Dzień Dziecka, od obrad Dziecięcej Rady Miasta, przez warsztaty i zabawy na dziedzińcu, stanowił wyjątkową okazję do połączenia zabawy i nauki. Ta kombinacja podkreśla wagę angażowania dzieci w procesy decyzyjne dotyczące ich miasta, jednocześnie pokazując, że nauka o ekologii i zrównoważonym rozwoju może być zarówno edukacyjna, jak i zabawna.