Ogródki gastronomiczne i stoiska promocyjne tańsze dla części przedsiębiorców

Miasto chce pomóc przedsiębiorcom w nadchodzącym sezonie ogródków gastronomicznych i promocji zewnętrznej. Zgodnie z przyjętymi zmianami, opłaty za taką formę zajęcia pasa drogowego mogą być niższe nawet o połowę.

 

Powoli zbliża się sezon wiosenno-letni, a wraz z nimi czas ogródków gastronomicznych oraz szerszej promocji outdoorowej. Podczas wtorkowej sesji Rady Miasta Poznania procedowano uchwałę dotyczącą ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego.

Zdecydowano się na wprowadzenie preferencyjnych warunków dla przedsiębiorców działających na obszarze Starego Rynku i w części centrum miasta, która była w ostatnim czasie modernizowana. Będą oni mogli zapłacić mniej za wystawienie ogródków gastronomicznych czy też stoisk promocyjnych.

Ustalono dwie strefy: A1 i A2. Pierwszy obejmuje obszar ograniczony ulicami: Solną, Wolnica, Małe Garbary, Garbary, Zieloną, por. Janiny Lewandowskiej, Podgórną oraz placem Bernardyńskim i Alejami Marcinkowskiego.

Drugi to z kolei teren między ulicami: odgórną, por. Janiny Lewandowskiej, Zieloną, Garbary, Strzelecką, Królowej Jadwigi, Matyi, Roosevelta, Nowowiejskiego, Solną oraz placem Bernardyńskim, mostem Dworcowym i Alejami Marcinkowskiego.

Do końca roku, ustawienie ogródka gastronomicznego lub stoiska promocyjnego będzie kosztować odpowiednio 50 (strefa A1) i 40 (strefa A2) groszy za metr kwadratowy.