Budowa mostów berdychowskich nabiera tempa. Stalowa konstrukcja połączyła brzegi

  Nad Kanałem Ulgi rozpoczęło się łączenie łuku pierwszego z mostów pieszo-rowerowych. „Bezpośrednio nad lustrem wody już widać część konstrukcji pierwszego mostu. Stalowe elementy, o imponujących długościach do 30 metrów i wadze do 34 ton, są montowane z wykorzystaniem żurawia o udźwigu 500 ton,” wyjaśnia Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich. Dodatkowo, na terenie Chwaliszewa, […]

 

Nad Kanałem Ulgi rozpoczęło się łączenie łuku pierwszego z mostów pieszo-rowerowych.

„Bezpośrednio nad lustrem wody już widać część konstrukcji pierwszego mostu. Stalowe elementy, o imponujących długościach do 30 metrów i wadze do 34 ton, są montowane z wykorzystaniem żurawia o udźwigu 500 ton,” wyjaśnia Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Dodatkowo, na terenie Chwaliszewa, trwa montaż elementów o długości 24 metrów, które również ważą blisko 30 ton.

Wykonawca efektywnie wykorzystał czas zamknięcia dla ruchu dolnego odcinka Wartostrady.

“Prace nad wyłączonym fragmentem Wartostrady i jego sąsiedztwie są kontynuowane. W zamian za to, górny odcinek Wartostrady po tej stronie rzeki, który był zamknięty od grudnia, jest już dostępny,” dodaje Płóciniczak.

W nurcie Warty postęp także jest widoczny. Wprowadzone zostały pale stanowiące trzon tymczasowych podpór drugiego mostu, łączącego Chwaliszewo z Ostrowem Tumskim.

Wykorzystywana jest barka ze Szczecina, która pomaga w montażu rur o długości 21 metrów, co jest krokiem ku montażowi stalowych klatek, które staną się podstawą dla łuku mostu,” tłumaczy wiceprezes.

Po zakończeniu prac konstrukcyjnych, tymczasowe podpory zostaną zdemontowane, co nada mostom lekkość i estetyczny wygląd. Mosty, o długościach odpowiednio 165 i 117 metrów, będą miały kluczowe znaczenie dla komunikacji w regionie, zwłaszcza między kampusem Politechniki Poznańskiej a południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta.

Nowe przeprawy nie tylko usprawnią komunikację, ale także staną się nowym punktem orientacyjnym miasta, łączącym nowoczesność z funkcjonalnością.