Jest przetarg na kolejny etap trasy tramwajowej na Naramowice

Trasa tramwajowa na Naramowice ma być jeszcze dłuższa. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na projekt drugiego etapu inwestycji. Ma zapewnić jeszcze szybszy i wygodniejszy dojazd z północy Poznania do centrum miasta.

 

Drugi etap trasy tramwajowej na Naramowice obejmuje budowę lub przebudowę torowisk tramwajowych na ponad 3-kilometrowym odcinku oraz rozbudowę infrastruktury drogowej – niemal 5 kilometrów dróg.

Miasto uzyskało już decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych oraz posiada opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy. Z kolei pieniądze na opracowanie dokumentacji projektowej zapewniono w czerwcu podczas głosowania Rady miasta Poznania.

Nowa trasa ma być kontynuacją już istniejącej, prowadząc od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary aż do węzła Garbary. Łącznie to ponad 3 kilometry torowiska. W ramach prac przewiduje się też zmianę przebiegu torowiska między Małymi Garbarami a Wolnicą, by dostosować geometrię tak, by w przyszłości możliwe były budowy tras tramwajowych w ul. Solnej i na dalszym odcinku ul. Garbary.

Jednocześnie przebudowany będzie układ drogowy w rejonie trasy, obejmując nie tylko jezdnie, ale także chodniki i ciągi rowerowe. W planach jest przebudowa m.in. skrzyżowania ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Garbary, a także ul. Solnej do pl. Wielkopolskiego i ul. Estkowskiego do ul. Szyperskiej.

Jednocześnie, przebudowanych zostanie ok. 7 kilometrów sieci kanalizacyjnej, ponad 3 km sieci wodociągowej i gazowej, ok. 10 km sieci elektroenergetycznych, ok. 5 km sieci telekomunikacyjnej, a także ponad kilometr sieci ciepłowniczej. To także musi zostać uwzględnione w projekcie, razem z ostatecznym zagospodarowaniem terenu.

„Ogłoszone postępowanie przetargowe obejmuje wykonanie kompleksowych usług: opracowanie pełnej dokumentacji projektowej dla całego zakresu inwestycji, uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych zezwalających na jej realizację, świadczenie wsparcia technicznego na etapie wyboru wykonawcy robót budowlanych, a także sprawowanie nadzoru autorskiego. Takie podejście do zbliżających się działań pokazuje, że Miasto nie odkłada realizacji tej inwestycji. W ramach swoich obowiązków wybrane biuro projektowe przeanalizuje jeszcze kilka istotnych kwestii, które były w ostatnim czasie podnoszone m.in. przez mieszkańców i mieszkanki” – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie

Kolejny odcinek trasy tramwajowej na Naramowice ma ułatwić poruszanie się do i z centrum miasta na północne osiedla Poznania. Przejazd ma być szybszy i wygodniejszy, co ma także zachęcić mieszkańców do przesiadki z samochodów na komunikację zbiorową, a tym samym ograniczyć liczbę samochodów poruszających się po centrum miasta.

Wybrany w przetargu projektant będzie miał 1000 dni na realizację zadania licząc od dnia podpisania umowy. Jak zaznacza spółka, w zleceniu znajdzie się też m.in. analiza wariantów realizacji zadania, przeprowadzenie inwentaryzacji zieleni – tak, by zapewnić możliwie największą ochronę istniejącego drzewostanu – a także sprawdzenie możliwości optymalizacji układu komunikacyjnego, która uwzględniałaby zapisy wydanej decyzji środowiskowej i nie miała wpływu na termin realizacji prac projektowych.

Oferty będą przyjmowane w przetargu do 5 listopada.