Konsultacje społeczne prowadzone za pośrednictwem strony internetowej ZDM nie są nowością – urzędnicy od dawna umieszczają tam projekty drogowe dotyczące poznańskich ulic. Tym razem jednak konsultacje prowadzone są pod auspicjami Miejskiego Inżyniera Ruchu, i to właśnie tej w zakładce znajdują się najnowsze projekty.
Termin nadsyłania opinii na temat najnowszych projektów upływa 10 stycznia. Urzędnicy proponują zmiany na:
– rondzie Kaponiera (o tych zmianach pisaliśmy szerzej tutaj)
– ulicach Nad Wierzbakiem i Kościelnej
– ulicy Galla Anonima
– ulicy Żonkilowej
– ulicy Woźnej
– ulicy Sienkiewicza
Głównym celem zmian na ulicach Nad Wierzbakiem i Kościelnej (wraz z przejazdem w tunelu pod torami kolejowymi i sygnalizacją świetlną obsługującą ruch w tym rejonie) było wyznaczenie pasów do ruchu autobusów z dopuszczeniem ruchu rowerzystów i taksówek. Na sygnalizacji świetlnej przewidziano wydzielone grupy sygnalizacyjne dla autobusów, taksówek i rowerzystów.
Na ulicy Galla Anonima, na odcinku od ul. Kassyusza do ul. Polnej, ma zostać wprowadzona zmiana polegająca na wyznaczeniu kontra ruchu dla rowerów. Zmiana przewiduje wprowadzenie znaków poziomych P-27 „kierunek i tor ruchu rowerowego” oraz znaki pionowe wg planu sytuacyjnego. Ulica Gala Anonima znajduje się w strefie ograniczonej prędkości – 30 km/h.
Na ulicy Żonkilowej, na odcinku od ul. Szarotkowej do ul. Floksowej, takżę ma zostać wyznaczony kontra ruch dla rowerów. Zmiana przewiduje wprowadzenie znaków poziomych P-27 „kierunek i tor ruchu rowerowego” oraz znaków pionowych wg planu sytuacyjnego. Ulica Żonkilowa znajduje się w strefie ograniczonej prędkości – 30 km/h.
Kontra ruch rowerowy ma się pojawić także na ulicy Woźnej – na odcinku od Starego Rynku do ul. Garbary oraz wyznaczeniu kontra pasa dla rowerów na odcinku od ul. Mostowej do ul. Garbary. Zmiana przewiduje wprowadzenie znaków poziomych P-27 „kierunek i tor ruchu rowerowego”, P-23 ze strzałka kierunkową oraz znaki pionowe wg planu sytuacyjnego. Przy skrzyżowaniu z ul. Woźną zaprojektowano przejście dla pieszych. Ulica Woźna na odcinku od Starego Rynku do ul. Garbary znajduje się w strefie ograniczonej prędkości – 30 km/h.
Ostatnią ulicą, której dotyczą obecne konsultacje, jest ulica Sienkiwicza. Zmiana przewiduje wprowadzenie znaków poziomych P-27 „kierunek i tor ruchu rowerowego” oraz znaków pionowych wg planu sytuacyjnego. Ulica Sienkiewicza znajduje się w strefie ograniczonej prędkości – 30km/h.