Poznań znany na świecie

Poznań jest drugim po Warszawie najbardziej rozpoznawalnym polskim miastem według Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc.


Na przełomie listopada i grudnia 2011 roku zespół instytutu pod kierunkiem dr Magdaleny Florek i Marty Jankowskiej zapytało 14 specjalistów z branży zajmującej się promocją państw, regionów, miejsc i miast. Byli wśród nich eksperci z krajów europejskich m.in. Norwegii, Hiszpanii, Niemiec, ale też z innych kontynentów – Stanów Zjednoczonych czy Nowej Zelandii. Odpowiadali na pytania i wyrażali swoje opinie, a także nadawali ocenę np. jakiejś akcji promocyjnej czy rozpoznawalności miejsca.

Poznań jest według specjalistów drugim najbardziej rozpoznawalnym miastem z Polski po Warszawie. Na nasze miasto wskazało 21 proc. ekspertów. To zasługa ostatnich ważnych wydarzeń, jak Szczyt Klimatyczny ONZ oraz cyklicznych wydarzeń sportowych o międzynarodowej randze. Dzięki nim Poznań był często obecny w zagranicznych serwisach informacyjnych.

Natomiast w zestawieniu najbardziej popularnych polskich miast Poznań zajął trzecią pozycję za Warszawą i Krakowem, bo wskazało na niego 35 proc. pytanych ekspertów.

Zbliżające się piłkarskie Mistrzostwa Europy będą niebagatelną okazją dla Polski do pokazania się Europie. Poznań już wykorzystuje tę okoliczność w swojej promocji. W krajach, których reprezentacje będą grały w Poznaniu Biuro Promocji Miasta wykupiło w serwisie Youtube reklamy z filmikiem składającym gratulacje i zapraszającym do Poznania. Na oficjalnym profilu miasta na portalu społecznościowym Facebook, pojawiły się także specjalne zakładki w kilku wersjach językowych dla fanów piłki nożnej.

Fot. Mikołaj Małecki