Przypadki designu

W Concordia Design trwają dwie wystawy promujące design dwóch metropolii – Poznania i Berlina. Na wystawach „Kod miasta” i „ID Berlin/Industrial Design Competence” przedstawionych zostało 40 przypadków designu – studiów projektowych, znanych marek oraz miejsc i uczelnię edukującą w zakresie wzornictwa.

Kilkaset osób odwiedziło wystawy „Kod miasta” i „ID Berlin Industrial Design Competence” już w dniu otwarcia. Wernisaż, który odbył się 6 marca przyciągnął projektantów, przedstawicieli władz miasta, biznesu oraz wiele osób zainteresowanych projektowaniem z całej Polski. Concordia Design jest platformą do współpracy projektantów, biznesu i autorytetów w dziedzinie wdrażania innowacji, łączy wiele środowisk. Tego wieczoru stała się także wspólną przestrzenią prezentującą potencjał w projektowaniu przemysłowym Poznania i Berlina. Wystawy otworzyli Piotr Voelkel – inspirator powstania Concordia Design. O tej współpracy i łączeniu środowisk mówił także dr Rainer Seider, dyrektor Wydziału Międzynarodowej Współpracy Departamentu Ekonomii, Technologii i Badań Senatu Berlina. O obu wystawach opowiedziała Cornelia Horsch, dyrektor IDZ Internationale Design Zentrum Berlin oraz Monika Tokarska, kurator wystawy „Kod miasta”.

Na obu wystawach prezentowane są projekty architektoniczne i obiekty do przestrzeni miejskiej – ławki, stojaki na rowery, system informacji, wyposażenie wnętrz- meble, projekty graficzne, opakowania, biżuterię, modę, opakowania, sprzęt hi-tech oraz zawansowane technologicznie projekty motoryzacyjne – pierwszego w Polsce autobusu z napędem elektrycznym, tramwaju, dźwigu budowlanego i części zaprojektowane do nowego modelu samochodu osobowego. Na obu wystawach znajdują się także prezentacje multimedialne, prototypy i modele. Poznań i Berlin pokazują efekty współpracy projektantów z biznesem przez dobrze zaprojektowane produkty.

Nazwa poznańskiej wystawy „Kod miasta” nawiązuje do kodu DNA – zespołu unikalnych cech, charakterystycznego systemu informacji genetycznych, z drugiej strony do kodu pocztowego w jednoznaczny sposób identyfikującego miejsce. Poznań ma sobie gen designu służący rozwojowi: pierwsze w Polsce centrum designu i kreatywności dla biznesu z inkubatorem dla młodych studiów projektowych i firm, wielu nagradzanych w Polsce i na świecie projektantów, najbardziej znane marki jubilerskie, meblowe, motoryzacyjne, najlepiej oceniana w Polsce edukacja w zakresie wzornictwa, targi promujące design oraz wspierające innowacyjność władze miasta i województwa. Wszystkie marki pokazywane na wystawie posiadają własne działy rozwoju produktów, prowadzą badania, pracują w multidyscyplinarnych zespołach projektowych, angażują użytkowników do tworzenia nowych produktów.

Wystawa wpisuje się w ideę Konsorcjum Marki Poznań. To pionierski w skali kraju projekt prezentujący miasto przez pryzmat najsilniejszych, prestiżowych marek wpływających na siłę i rozwój metropolii. Miasto wychodzi z założenia, że jest tym, czym marki i ludzie, którzy je tworzą. Działania miasta i partnerów projektu opierają się na podejmowaniu wspólnych przedsięwzięć w obszarze promocji.

Ekspozycję można oglądać codziennie do 15 marca w godz. 10:00-18:00