Uniwersytet Ekonomiczny na drugim miejscu

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu zajął drugie miejsce w rankingu najbardziej medialnych uczelni ekonomicznych w Polsce, jak donosi Press Service – Monitoring Mediów. Pierwsze miejsce zajmuje Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Kluczem do oceny uczelni była liczba informacji, które ukazują się na jej temat w mediach. I okazało się, że w przypadku Wyższej Szkoły Handlowej tych informacji jest jest kilkakrotnie większa niż o innych publicznych szkołach wyższych tego typu. Drugie miejsce zajął Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, a trzecie Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.
 
Łącznie w ciągu minionego roku akademickiego (1 października 2011 – 30 września 2012) o SGH pojawiło się w mediach ponad 15 tys. tekstów. Drugi, UE w Poznaniu, zanotował ich 3,8 tys., zaledwie o kilkadziesiąt więcej w porównaniu do UE w Krakowie. Poza podium znalazły się UE w Katowicach (2,9 tys.) i UE we Wrocławiu (2,7 tys.).
 
Wyniki rankingu pokazują, które uczelnie najbardziej priorytetowo podchodzą do promocji swojej działalności, przez co w czasach nadchodzącego niżu demograficznego są w stanie przyciągać kandydatów na studia i utrzymywać wysoki poziom kształcenia.
 
Należy zauważyć, że najbardziej medialną uczelnią w Polsce pozostaje Uniwersytet Warszawski, o którym w ciągu roku pojawiło się aż 44 tys. publikacji.