Złożyłeś deklarację? Czekaj na list od GOAP

Związek Międzygminny „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej” rozpoczyna kolejny ważny etap wdrażania nowego systemu gospodarowania odpadami – rozsyłanie informacji o indywidualnych subkontach.

Zamieszanie z nowymi zasadami wywozu śmieci nie wydaje się być wcale mniejsze niż na początku lipca, jednak nie oznacza to, że w ZM GOAP nic się nie dzieje. Rozpoczął się bowiem kolejny etap “rewolucji śmieciowej”, podczas którego każda z 82 tysięcy osób, które do tej pory złożyły deklaracje, otrzyma indywidualny numer konta. Tam będzie musiała wpłacać zadeklarowane kwoty. Listy zostaną rozesłane pocztą do końca lipca, natomiast opłatę trzeba uiścić do 15 sierpnia. Wraz z informacją o subkoncie w liście będzie terminarz płatności.

Zgodnie z przyjętym regulaminem płatności następować będą w cyklu dwumiesięcznym, czyli kolejne należy wnieść do 15 października i 15 grudnia. Do mieszkańców, którzy w złożonej deklaracji podali swój adres e-mailowy i wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji ZM GOAP poprzez pocztę e-mailową, pisma zawierające dane o numerze subkonta i terminarzu płatności przesłane zostaną drogą internetową.

Wprawdzie mieszkańcy nadal mogą składać deklaracje oraz korekty do nich, jednak w stosunku do tych właścicieli nieruchomości, którzy nie wypełnili ustawowego obowiązku ich złożenia, Związek rozpoczyna procedurę wydawania decyzji administracyjnych o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Podstawą do ich wydania są dane z wykazu nieruchomości oraz spisu mieszkańców. Zgodnie z przepisami procedura może rozpocząć się od wysłania pism wzywających do wykonania wynikającego z ustawy obowiązku, czyli prawidłowego złożenia deklaracji lub bezpośredniego wystawienia decyzji określającej wysokość opłaty.

Do ZM GOAP wpływają również sygnały o nieprawidłowościach związanych z organizacją odbioru odpadów w okresie przejściowym – dotychczas ponad 2000 takich zgłoszeń. Zgłoszenia mieszkańców najczęściej dotyczą braku pojemników na odpady komunalne zmieszane i worków do selektywnej zbiórki, z czego ponad 30 proc. stanowią zgłoszenia z Poznania.

Przypominamy, że informacje o braku pojemników lub kłopotach z odbiorem odpadów należy przekazywać drogą mailową: bok@goap.org.pl lub telefonicznie: 61 624 22 22, 61 646 74 26, 61 66 40 615.

Dla usprawnienia obsługi mieszkańców korzystających z infolinii Związku (numer 61 624 22 22), rozwijana jest współpraca z Biurem Teleinformatycznym Poznań*Kontakt. Pod jego numerem (61 646 33 44) również można uzyskać informacje o nowych zasadach gospodarowania odpadami.

Czytaj także:

Ustawa śmieciowa: co sprawia największe problemy poznaniakom?