Będziemy reklamować Strefę 30. Może na mapie?

Poznańska Masa Krytyczna wystąpiła do Zarządu Dróg Miejskich z prośbą o udzielenie informacji na temat długości ulic i obszarów objętych prędkością 30 km/h. – To może być pozytywny PR działań służb miejskich – mówi Kamila Sapikowska z PMK. I proponuje, żeby wydać mapę z takimi strefami.

Obecnie trwają prace nad kolejnymi dwoma obszarami strefy tempo 30, a dążenie do uspokojenia ruchu w centrum zawsze cieszy – szczególnie rowerzystów. Ale, jak wynika z wiedzy działaczy Poznańskiej Masy Krytycznej, chociaż uwaga zainteresowanych skupia się na śródmieściu i roli, jaką uspokojenie ruchu odgrywa w tym właśnie terenie – To w Poznaniu jest więcej miejsc, gdzie uspokojenie ruchu bardzo by się przydało. Przykładem takich miejsc mogą być Smochowice – to jeden z obszarów poza centrum, gdzie ruch może być uspokajany.

– Uważamy, że warto się nimi pochwalić – mówi Kamila Sapikowska – Taką strategię przyjęły inne miasta, polskie i europejskie, które podają informacje o skali uspokojenia ruchu w swoich granicach. Dane te traktują jako pozytywny PR sprzyjający nie tylko zatrzymaniu obecnie mieszkających osób, ale też zachęcający nowych potencjalnych mieszkańców i inwestorów do związania się z daną dzielnicą czy miastem.

Dlatego PMK poprosiła o podanie liczby ulic i ich długości objętych uspokojeniem do prędkości 30 km/h i niższej, a także liczby i położenia stref 30 i stref zamieszkania. – Warto też byłoby nanieść te informacje na mapę i pokazać ją, analogicznie do mapy dróg rowerowych – uważa Kamila Sapikowska. – To z pewnością sprzyjać będzie pozytywnemu wizerunkowi Poznania jako miasta, które przywiązuje wagę do bezpieczeństwa drogowego i poprzez uspokajanie ruchu wspiera takie niskoemisyjne formy transportu jak jazda na rowerze czy chodzenie pieszo.