Kładka przy dworcu z pozwoleniem na budowę!

Trigranit dostał już ostatnie potrzebne pozwolenie administracyjne, wymagane do budowy kładki pomiędzy budynkiem dworca, a peronami 4-6. Nie oznacza to jednak, że budowa ruszy natychmiast. Dlaczego?

Przede wszystkim dlatego, że sam proces uzgadniania jeszcze nie dobiegł końca. Co więcej – na pewno nie zakończy się w najbliższym czasie. Bo chociaż pozwolenie na budowę zostało wydane, to jednak przed inwestorem – czyli spółką Trigranit – teraz najważniejsza sprawa: uzgodnienia z poszczególnymi spółkami PKP.

– Budowa kładki zależy od decyzji, co dalej ze starym dworcem. Tej ostatecznej jeszcze nie ma, cały czas rozmawiamy z PKP na temat dwóch koncepcji: kładka będzie przebiegała albo na zewnątrz budynku albo wewnątrz – opowiada Przemysław Terlecki, rzecznik prasowy spółki Trigranit. – Daliśmy sobie czas do końca marca, aby ustalić sposób przebudowy starego dworca.

Terlecki podkreśla, że kluczowa jest decyzja dotycząca tego, jak ma wyglądać budynek starego dworca (lub to, co na jego miejscu powstanie), ale ważne są też ustalenia z PKP PLK, które planuje remont peronów 4-6 w latach 2015-16. W takim przypadku ważna jest koordynacja pomiędzy tymi trzema podmiotami.

– Budowa kładki nie może być priorytetowa, bo może się okazać, że zwiążemy sobie ręce tymi decyzjami – zaznacza rzecznik Trigranit. – Pozwolenie na budowę jest ważne 3 lata, ale na pewno nie będziemy chcieli czekać aż tyle. Myślę, że pierwsze prace będą mogły ruszyć jeszcze w tym roku.

Kładka prowadzić będzie od ciągu pieszego znajdującego się na parkingu ZCK, umożliwiając tym samym dojście pasażerów kierujących się od strony zachodniej układu w stronę nowego obiektu dworcowego. Będzie opierać się na stalowych żelbetonowych słupach  posadowionych na peronach oraz przy zejściu od strony placu Dworcowego.

Z peronów na kładkę prowadzić będą dwie pary schodów: ruchome w górę oraz tradycyjne. Powód ten sam, co podawany przez Trigranit przy okazji budowy schodów z peronów 1-3, czyli przepisy bezpieczeństwa. Dodatkowo przy każdym peronie będzie winda. Zejście od strony zachodniej wyposażone będzie jedynie w schody ruchome w obu kierunkach. Zadaszenia na peronach 4, 5 i 6 zostaną częściowo zdemontowane.