Przystanek tramwajowy przesunięty zostanie w kierunku ulicy Fredry. Ruch kołowy dla upoważnionych aut skierowany zostanie na torowisko tramwajowe. Ruch pieszy po stronie zachodniej odbywał się będzie podcieniami ulicy Gwarnej.
Przystanek wiedeński ma ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji miejskiej. Jezdnia zostaje podniesiona do poziomu przystanku tramwajowego, zatem samochody zmuszone będą zwolnić przed przystankiem.
Wjazd i zjazd na wyniesioną jezdnię będzie się odbywał po rampie długości 3,7 m. Jezdnia oddzielona zostanie od peronu obrzeżem kamiennym. Z myślą o osobach z dysfunkcją narządów wzroku wzdłuż peronu zostaną ułożone płytki z wypukłymi elementami.
Termin zakończenia inwestycji został wyznaczony na koniec maja 2014 roku. Prace wykonywać będzie wyłoniona w przetargu firma P.U.H. BUD – BRUK za kwotę ok. 312 tysięcy.
Będzie to pierwszy tego typu przystanek w Poznaniu.