PEKA – prawie 29 tys. sieciówek w lipcu

Możliwość dopasowywania długości biletu okresowego do własnych potrzeb – czyli jedna z zalet nowego systemu – podoba się pasażerom. Pokazują to statystyki sprzedaży biletów sieciowych za pierwszych 10 dni lipca.

Przez pierwszych 10 dni lipca pasażerowie kupili 28.993 biletów sieciowych w nowej taryfie związanej z systemem PEKA. To prawie połowa liczby „sieciówek” zakupionych w całym lipcu 2013 roku. Przypominamy, że elastyczność nowej taryfy polega na tym, że każdy może doładować swoją kartę PEKA biletem sieciowym nie tylko na 30 czy 90 dni. Kupić można bilet okresowy na dowolną liczbę dni (powyżej 14).

Ponadto osobom mieszkającym w Poznaniu lub w gminach objętych porozumieniami transportowymi i płacące podatki przysługuje kilkuprocentowa ulga przy zakupie Biletu Metropolitalnego. Żeby uzyskać uprawienia do ulgi metropolitarnej wystarczy w jednym z 11 Punktów Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego złożyć stosowne oświadczenie. Prawo do ulgi jest wgrywane na kartę PEKA.

Z liczby 28.993 prawie 2 tys. osób kupiło bilet na 14 lub 15 dni. Równie popularny jest nadal bilet 30-dniowy, ale ponad 1 tys. osób kupiło także bilet 36-dniowy. Blisko 1 tys. osób kupiło bilet aż na 366 dni.

Co więcej, powoli zmienia się struktura sprzedaży w odniesieniu do miejsca dokonywania zakupu. Wciąż dominują Punkty Obsługi Klienta ZTM (55 proc. sprzedanych biletów sieciowych w terminie 1-10 lipca 2014r.), ale coraz większym powodzeniem cieszą się Punkty Sprzedaży Biletów (27 proc.) oraz internet (18 proc.). Kupowanie biletów sieciowych przez portal: www.peka.poznan.pl jest najprostsze, każdy posiadacz karty PEKA z dostępem do internetu ma w ten sposób swój własny punkt sprzedaży. Przypominamy o konieczności aktywacji zakupionego w ten sposób biletu (lub doładowania tPortmonetki) w jednym z czytników z pojeździe lub POK ZTM. W tym celu najpierw należy nacisnąć przycisk „Transfer e-biletu”, a następnie włożyć kartę PEKA do kieszonki czytnika. Po chwili następuje aktywacja.