Zające powróciły do Poznania!

Małe i duże. Białe, fioletowe i różowe. Setki zajęcy po raz siódmy opanowały Stary Browar, a to oznacza tylko jedno: zbliżającą się wiosnę i Wielkanoc. Te kolorowe figurki ustawione nie tylko w centrum handlowym, ale też w różnych punktach miasta, co roku cieszą się wielkim powodzeniem.

Zające Starego Browaru to element, który na stałe wpisał się krajobraz poznańskich ulic w okresie wielkanocnym.
– Jest to już nasza tradycja, która będzie kontynuowana – informuje Barbara Banat, rzecznik Starego Browaru. Figurki pojawiają się już od 2009 roku w Starym Browarze w liczbie ok. 1000 sztuk, w różnych rozmiarach.

– Kolor ustawianych zajęcy ma znaczenie – twierdzi  Barbara Banat. – W tym roku zające występują w trzech kolorach, z czego dwa są nowe, czyli biały i różowy, natomiast trzeci kolor,  czyli fioletowy, był już w roku poprzednim.

W 2014 roku pojawiły się także szare zające grafitowe, na których łatwo można było rysować kredą. Taka wersja również się pojawi, i podobnie jak w minionym roku, wkroczy w świat nowych technologii, a podczas specjalnych warsztatów będzie można je pomalować.
– Teraz, korzystając z technologii Kinect, będzie można pomalować go bez dotykania na specjalnych ekranach o wysokości blisko półtora metra – informuje rzeczniczka centrum handlowego.

W przypadku zajęcy nawet układ ich ustawienia ma znaczenie – ten tegoroczny ma zwracać uwagę na nowe technologie jako narzędzia, które pomagają w codziennym życiu. Co ciekawe, wszystkie zające są fluorescencyjne, czyli… świecą w nocy.

Zające Wielkanocne stały się znakiem rozpoznawczym Starego Browaru. Wiele osób uważa, że to dobra reklama dla galerii, która przyciąga klientów jak i zwykłych zwiedzających, chcących co roku obejrzeć różne kombinacje utworzone z tych plastikowych figurek.

Zające przed i w Starym Browarze będzie można oglądać do Wielkanocy. Będzie je można także kupić w dwóch wersjach: 26 i 46 cm.