Będzie to pierwsza okazja przejazdu na pokładzie odbudowanego wagonu Carl Weyer oraz krakowskiej enki. Obydwa wagony były prezentowane na paradzie, która odbyła się 21 czerwca. Wyjątkowy trójskład, punktualnie o godzinie 11:30 wyruszy z przystanku Plac Wielkopolski, przemierzając następnie trasę linii turystycznej 0. Odjazdy z placu Wielkopolskiego o godz.: 11.30, 13, 14, 15, 16, 17. Jednocześnie przypominamy, że w tę sobotnią noc, również o godzinie 21:00 odbędzie się kurs zerówki.
Bilety do nabycia u konduktorów w cenie 4 zł (bilet normalny), 3 zł (bilet ulgowy) oraz 12 zł (bilet rodzinny).
Historia poszczególnych wagonów:
N 26
Wagon silnikowy typu N, został wyprodukowany w 1954 roku w fabryce Konstal Chorzów, skąd trafił do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Katowicach, gdzie pełnił służbę do 1989 roku (numer taborowy 1113). Następnie został przekazany do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie gdzie otrzymał numer 13. W 1992 roku, na zlecenie przewoźnika z Norymbergi tramwaj ten został odrestaurowany i trafił do tego niemieckiego miasta. Na początku sierpnia 2006 roku powrócił z powrotem do Krakowa otrzymując numer taborowy 26. Obecnie jest to jeden z czterech historycznych wagonów typu N i ND, które posiada MPK Kraków. Dzięki przychylności prezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, możliwe było wypożyczenie wagonu do Poznania i uświetnienie parady komunikacyjnej. Krakowski tramwaj zostanie na poznańskich torowiskach do połowy sierpnia.
ND 436
„Sanocki” wagon ND o numerze taborowym 436 jest jedynym w Polsce wagonem ND produkcji Sanockiej Fabryki Wagonów doprowadzonym do stanu fabrycznego. Wagony z tej fabryki były również pierwszymi wagonami generacji N, które zostały dostarczone do Poznania w 1950 roku. Łącznie dostarczono ich tylko 8 sztuk. Dzięki wpisaniu wagonu do rejestru zabytków ruchomych, możliwe było przywrócenie wszystkich elementów wyposażenia zgodnych z początkiem eksploatacji. Wagon nie posiada między innymi kierunkowskazów i hamulców szynowych, a otwieranie i zamykanie drzwi możliwe jest wyłącznie przy pomocy konduktora. Tak wyremontowany wagon uświetnił obchody 115-lecia tramwajów elektryczny w Poznaniu (2013r.).
WD 305
Historia wagonów produkcji Carl Weyer w Poznaniu sięga roku 1904, kiedy do stolicy Wielkopolski dostarczono osiem pierwszych wagonów silnikowych z fabryki w Düsseldorfie. Następnie w 1905 roku do Poznania dotarło pięć pierwszych wagonów doczepnych – nieco krótszych od silnikowych (7,5 m zamiast 8,7 m) i wyposażonych w inne okna (prostokątne zamiast zakończonych łukowo). Część z wagonów doczepnych (14 z 32 sztuk) zmontowano w Poznaniu – na terenie warsztatów Poznańskiej Kolei Elektrycznej przy ul. Gajowej. Carl Weyery służyły mieszkańcom miasta przez ponad pół wieku. Ostatnie wagony doczepne zjechały z tras w 1960 roku.
Wagon doczepny o numerze taborowym 305 został wyprodukowany w 1905 roku. Jego odbudowa była możliwa dzięki odnalezieniu na działce w Fabianowie części wagonu, skąd 8 kwietnia 2009 roku została zabrana wspólnymi siłami Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu. W 2010 roku wagon został wpisany do ewidencji zabytków ruchomych. W roku 2013 w firmie Modertrans Poznań rozpoczęła się budowa repliki pojazdu na podstawia oryginału wydobytego z działki. Premiera wagonu miała miejsce 5 maja podczas obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniu, a po raz pierwszy wagon zaprezentowany został dla pasażerów 21 czerwca podczas parady komunikacyjnej.