Centrum handlowe na Łacinie gotowe w… połowie

Dokładnie 50 proc. prac zostało już wykonanych przy budowie CH Posnania, mieszczącego się na poznańskiej Łacinie. Trwają też z pełną mocą prace przy stworzeniu układu komunikacyjnego wokół obiektu handlowego.

Centrum handlowe przy rondzie Rataje jest już coraz bardziej widoczne zza ogrodzenia – do niedawna przypominało bardziej bezładną mieszaninę betonu i rusztowań, obecnie zaś coraz lepiej widać kształt przyszłego molocha handlowego.

– Osiągnęliśmy bardzo ważny etap, ponieważ zakończyliśmy montaż stropu nad parterem centrum handlowego – informuje Jacek Grzegorzewicz, dyrektor projektu o nazwie CH Posnania (dawniej CH Łacina). – To jest dokładnie połowa prac przy konstruowaniu budynku. Aktualnie na budowie pracuje 1,2 tys. osób, na wiosnę przyszłego roku, kiedy wejdą najemcy, będzie to 3 tys. osób.

Prace nad następną kondygnacją również są zaawansowane – w 64 proc. ukończono już budowę ścian i filarów. Najbardziej spektakularnym widokiem na budowie jest montaż rusztowania nad wejściem od strony ulicy Kórnickiej.

Wokół budynku również praca wre – trwają prace nad układem drogowym i instalacjami elektryczno-sanitarnymi.
– Rozpoczęliśmy roboty drogowe praktycznie na wszystkich frontach – zapewnia Marcin Stokowiec, odpowiedzialny właśnie za infrastrukturę drogową. – To jest prawie 10 km dróg wokół budynku. Niektórych nie widać, jak np. ciepłociągu wzdłuż ulicy Jana Pawła II, który wykonaliśmy już w 90 proc. Trwa budowa nowego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż tej ulicy, potem zabierzemy się za budowę trzeciego pasa. Na Jana Pawła II nie będzie większych utrudnień, tzn. pozostaną 2 pasy przejezdne. Trwają prace także przy przejściu podziemnym pod ulicą Krzywoustego, są tam prowadzone prace wykończeniowe.

Powstaje też dojazd do ulicy Milczańskiej od strony centrum handlowego, a także nowe skrzyżowanie Milczańskiej z ulicą Inflancką.

Z dróg wokół centrum handlowego zadowoleni powinni być rowerzyści – przy przejazdach przez ulicę umieszczone będą pętle indukcyjne, dzięki czemu użytkownicy dwóch kółek nie będą musieli korzystać z przycisków wzbudzających zielone światło. Na wszystkich drogach rowerowych powinien być to standard, niestety poznański Zarząd Dróg Miejskich przez wiele lat stosował właśnie nielegalne przyciski.

Jak podkreślają przedstawiciele centrum, komercjalizacja postępuje dobrze – wynajęto już ponad 80 proc. powierzchni. W budynku będzie ponad 300 lokali handlowo-usługowych. Całe centrum handlowe ma być gotowe w 2 połowie 2016 roku.