Lech dobrze rozpoczął sezon w mediach

Zajmująca się monitorowaniem mediów firma Press-Service sprawdziła, które kluby piłkarskie Ekstraklasy są najbardziej medialne. Jak się okazuje, w mediach najlepiej radzą sobie zespoły walczące w europejskich pucharach. Numer jeden to… Lech Poznań!

Firma Press-Service Monitoring Mediów cyklicznie publikuje raport „Polska Piłka”, przedstawiający aktywność medialną zespołów polskiej ekstraklasy. Najnowszy pochodzi z 28 sierpnia i został przygotowany w oparciu o materiały z lipca 2015 r. Wynika z niego, że na starcie sezonu 2015/2016 najlepiej radzą sobie te kluby, które zakwalifikowały się do eliminacji europejskich pucharów.

Choć Lech Poznań początku tego sezonu do udanych na pewno zaliczyć nie może, w lipcu w mediach radził sobie najlepiej spośród zespołów występujących w polskiej ekstraklasie, zajmując pierwsze miejsce na podium. „Kolejorz” jako jedyna drużyna występująca w Ekstraklasie przekroczył barierę 5 tys. informacji medialnych. Oznacza to, że w lipcu – w prasie i na wybranych stronach www – na temat wielkopolskiej drużyny codziennie pojawiało się średnio 167 doniesień.

Za plecami Lecha znalazła się warszawska Legia. Mimo że klub z Łazienkowskiej w lidze radzi sobie póki co znacznie lepiej niż „Kolejorz”, w mediach pisze się o nim mniej. O Legii w lipcu pisano bowiem 4,5 tys. razy, natomiast o trzecim w zestawieniu Śląsku Wrocław – 3,8 tys. razy.

O Jagielloni Białystok, która również uczestniczyła w eliminacjach do rozgrywek europejskich, w lipcu pojawiło się 2,6 tys. publikacji, co pozwoliło jej zająć siódme miejsce w tabeli. Nieco więcej pisano o innych zespołach, które nie miały okazji mierzyć się w eliminacjach do Ligi Europy. Wyższą medialność od Jagiellonii osiągnęły w lipcu: Wisła Kraków (3,1 tys.), Lechia Gdańsk (3,0 tys.) i Cracovia (2,8 tys.).

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu ponad 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2015 roku – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 991 tys. informacji.

Szczegółowe wyniki badania oraz ilustrująca je tabela są dostępne na stronie www.psmm.pl