26 października rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka poznańskiej Wartostrady: pomiędzy rzekami Główną i Cybiną. Powstaje tam asfaltowa trasa pieszo-rowerowa o długości 2.35 km i szerokości traktu od 3.5 do 4 metrów. Prace są już bardzo widoczne, na niektórych odcinkach lada dzień mogłoby się rozpocząć układanie ostatniej warstwy drogi.
Jak tłumaczyli pod koniec października drogowcy, nowy ciąg pieszo-rowerowy będzie niemal w całości pokryty asfaltem. Jedynie na krótkich odcinkach (np. na podjeździe spod mostu nad Cybiną do ulicy Ostrówek, a także przy Bramie Poznania), ze względów terenowych, warunków postawionych przez gestorów sieci oraz pod istniejącymi obiektami mostowymi nawierzchnia będzie inna, np. z kostki betonowej bezfazowej.
Ciągowi towarzyszy, na odcinku o długości ok. 1,3 km, umocnione pobocze przeznaczone dla uprawiających biegi i jogging.
Obecnie powstający odcinek kosztuje 2 mln zł. W 2016 roku planowane jest stworzenie kolejnego odcinka – o długości 1,7 km, pomiędzy mostem nad Cybiną na tyłach dworca autobusowego MPK przy rondzie Śródka (tam kończyć się będzie obecnie budowany odcinek) aż do Parku nad Wartą. Natomiast w 2017 powstać ma kolejny odcinek – od mostu Królowej Jadwigi do mostu Przemysła I.
Cała Wartostrada w swoim śródmiejskim odcinku ma mieć 10 km długości, a jej ostateczne zakończenie ma nastąpić za 3 lata. Obecnie budowany odcinek ma być natomiast gotowy jeszcze w tym roku.