Plansza, karty postaci, pionki, żetony z wyposażeniem i specjalna skrytka – to tylko nieliczne elementy jakie można znaleźć w nowej grze planszowej “Łamacze szyfrów”. Gra została zaprezentowana w budynku dawnego Colegium Historicum, czyli w miejscu gdzie kiedyś mieściło się biuro szyfrów Wojska Polskiego i pracowali trzej poznańscy kryptolodzy, którzy złamali kod enigmy.
– Te wszystkie elementy o których ostatnio mówimy czyli szyfrokontener, gra i wreszcie planowana budowa Muzeum Enigmy w tym gmachu, mają służyć jednemu celowi, żeby pokazać wszystkim, że to właśnie w Poznaniu trójka kryptologów złamała szyfry enigmy, co spowodowało skrócenie II wojny światowej – mówił Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania. – Jesteśmy z tego faktu ogromnie dumni. Dlatego chcemy to promować i pokazywać. Sama gra jest kolejnym elementem tej promocji ale też po prostu dobrą zabawą. Są agenci, są szyfry, to wszystko zmusza do myślenia, a z drugiej strony jest też akcent poznawczy, bo poznajemy Poznań lat międzywojennych.
Gra przeznaczona jest dla osób od 12 roku życia, a ilość uczestników w biorących udział w rozgrywkach to od 4 do 7 osób. Czas potrzebny na pełna ukończenie gry to od 120 do 170 minut. Mimo tego, że gra przygotowana jest dla starszych pasjonatów planszówek to twórcy pomyśleli także o najmłodszych, przygotowując uproszczoną wersję “Łamaczy Szyfrów”.
Grę można już nabyć w Salonie Posnania przy ul. Ratajczaka 44, obok głównej siedziby Centrum Informacji Miejskiej. Jest też dostępna w sklepie internetowym Wydawnictwa Miejskiego Posnania pod adresem: sklep.wmposnania.pl