22 pompki przez 22 dni. Uczniowie ZSM “pompowali” dla żółnierzy z Afganistanu

Uczniowie poznańskiego Zespołu Szkół Mechanicznych im. KEN podjęli “wyzwanie 22”. Przez ostatnie 22 dni robili po 22 pompki po to, by uczcić pamięć polskich żołnierzy, którzy walczyli w Afganistanie. A także po to, by przypomnieć o nich światu.

– Akcja ma zasięg międzynarodowy. Kiedy Wioletta Lenarczyk, nauczycielka, przeczytała o niej w internecie i opowiedziała uczniom na lekcji, to już następnego dnia boisko zapełniło się chętnymi do “pompowania”- mówi Beata Marciniak. – Dlaczego? Bo nasza szkoła prowadzi klasy mundurowe, w których uczy się młodzież całym sercem oddana Polsce, Poznaniowi, innym ludziom.

Akcja jest jedną z wielu, w których uczniowie ZSM okazują swoje serce innym. Biorą udział w zbieraniu pieniędzy na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, pomagają Caritasowi w organizowanym co roku festynie z okazji Dnia Dziecka, czy Fundacji Żurawink w jej festynach.

– My ich wychowujemy w duchu wartości patriotycznych, narodowych, ale też w duchu empatii i zaangażowania w akcje charytatywne – mówi Małgorzata Nawojczyk, dyrektor ZSM im. KEN.

Jedną z inicjatyw, do których włączyła się szkoła jest Kartka dla Powstańca. Uczniowie wypisują kartki dla uczestników Powstania Warszawskiego, które potem Poczta Polska bezpłatnie im wysyła.

– Uczniowie dziękują za udział w Powstaniu, życzą zdrowia, zaznaczają, że wciąż wspominają – mówi ksiądz Krystian Gramza z ZSM im. KEN. – Gdy “pompowanie” naszych uczniów się skończy, będziemy zbierać pieniądze wśród nauczyciel, które potem przekażemy na rzecz byłych żołnierzy z Afganistanu. Żeby mogli leczyć depresję, żeby wracali do zdrowia psychicznego i fizycznego jak najszybciej i po prostu dlatego, żeby wiedzieli, że ktoś o nich pamięta.