ZDM przedstawił zmiany po konsultacjach w sprawie strefy uspokojonego ruchu przy Starym Rynku

W siedzibie ZDM podsumowano dziś konsultacje w sprawie powiększenia strefy uspokojonego ruchu o okolice Starego Rynku. Zdecydowano się wprowadzić kilka zmian w stosunku do pierwotnych planów przedstawionych w styczniu.

Podczas konsultacji o zdanie pytano mieszkańców, przedsiębiorców, przedstawicieli służb, radnych osiedlowych i miejskich oraz przedstawicieli szpitali. Po zapoznaniu się z ich uwagami, do projektu wprowadzono kilka zmian.

Jedną z najważniejszych jest rezygnacja z idei deptaka na ul. Paderewskiego. Ruch zostanie tam ograniczony poprzez wprowadzenie znaku „zakaz ruchu”. Wjazd na tę ulicę możliwy będzie jedynie dla mieszkańców, dostawców w wyznaczonych godzinach, taksówek, rowerów i służb. Dopuszczony będzie także dojazd do kościoła, parkingów i hoteli.

Zrezygnowano również z tworzenia kopert dla dostawców, a w zamian za to wprowadzone będą godziny dostaw od 6:00 do 11:00. Dzięki temu, miejsca postojowe zostaną zachowane dla mieszkańców, a ruch wokół Starego Rynku w godzinach, w których pojawia się najwięcej pieszych będzie ograniczony.

Na ul. Ludgardy pozostanie 9 miejsc postojowych, które będą służyć przede wszystkim wiernym dojeżdżającym do kościoła, z kolei po wschodniej stronie ul. Szewskiej przywrócone zostanie parkowanie skośne, dzięki czemu uzyska się cztery dodatkowe miejsca parkingowe. Na ul. Woźnej przywrócone będzie parkowanie na chodniku po stronie południowej. Będzie to także strefa zamieszkania, co oznacza, że piesi będą mogli poruszać się po jezdni.

O siedem zwiększy się liczba miejsc postojowych dla autokarów wycieczkowych i po wprowadzonych zmianach będzie ich 17.

Trwają analizy miejsc, w których można posadzić zieleń. Na chwilę obecną, na pewno pojawi się ona na ul. 23 Lutego, ul. Wrocławskiej, Al. Marcinkowskiego przy ul. 23 Lutego i na ul. Masztalarskiej.

Strefa uspokojonego ruchu ma zwiększyć komfort życia mieszkańców, poprawić bezpieczeństwo, ograniczyć hałas i emisję spalin oraz zwiększyć przestrzeń dla pieszych.