Szybciej i częściej do Wrocławia i Warszawy, a w wakacje częściej nad morze – od dziś zmiany w PKP

Od dziś obowiązuje nowy rozkład PKP. Przygotowano m.in. więcej połączeń między Poznaniem a Warszawą i skrócono czas przejazdu do Wrocławia. W okresie letnim uruchomionych będzie też więcej połączeń nad polskie morze.

 

Ogłoszony przez PKP Intercity rozkład na sezon 2021/2022 zaczął obowiązywać 12 grudnia, czyli dzisiaj. Zakłada on zwiększenie liczby pociągów InterCity z 66 do 70. Lepsza koordynacja godzin kursowania pociągów pospiesznych i ekspresowych na trasie Poznań Warszawa pozwoli na zwiększenie liczby połączeń między stolicą Wielkopolski a stolicą kraju.

Od dziś łatwiej i szybciej można dojechać również do Wrocławia. Czas przejazdu między miastami skrócono do godziny i 28 minut dla najszybszego pociągu na tej linii, czyli IC Heweliusz. Jak wyjaśnia PKP Intercity, skład IC Lednica w wakacyjne weekendy będzie kursował po wydłużonej trasie do i z Wrocławia, co zapewni podróżnym z Poznania dodatkowe połączenie na Dolny Śląsk.

Od dziś kursuje także pociąg IC Łużyce relacji Warszawa – Wrocław – Zgorzelec, który zatrzymuje się m.in. w Kaliszu, Ostrowie Wielkopolskim i Krotoszynie dając dodatkowe połączenia w Wielkopolsce.

Wydłużono też relację nocnego pociągu IC Przemyślalnin, który dojeżdża do Ustki, a nie jak do tej pory jedynie do Słupska. Więcej pociągów nad morze planowane jest także na wakacje, kiedy to w wakacyjne weekendy IC Krakowianka z Krakowa do Kołobrzegu będzie zatrzymywać się też w Poznaniu, Jarocinie i Ostrowie Wielkopolskim.

W nowym rozkładzie uwzględniono również prace modernizacyjne na trasach kolejowych.

„W najbliższych miesiącach kontynuowane będą prace modernizacyjne na linii kolejowej numer 351. W związku z czym część pociągów na ciągu Poznań – Szczecin zostanie skierowanych na trasę alternatywną przez Rzepin. Prace inwestycyjne na linii kolejowej numer 358 spowodują, że przez część roku planowane jest zastąpienie pociągów obsługujących ciąg Poznań – Zielona Góra przez autobusy komunikacji zastępczej na części trasy, tj. odc. Zbąszynek – Zielona Góra.” – wyjaśnia Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity SA