Krok w kierunku budowy S11 na odcinku Kórnik-Jarocin

Rozpoczęto kolejne przygotowania do budowy trasy S11 na odcinku Kórnik-Jarocin. Z uwagi na popularność tej trasy przez użytkowników dróg i strategiczną rolę w układzie komunikacyjnym w regionie, konieczne jest powstanie drogi ekspresowej na tym odcinku. Obecnie na tym odcinku funkcjonuje DK11.

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu o wydanie decyzji środowiskowej na budowę ponad 36-kilometrowego odcinka trasy S11 Kórnik-Jarocin.

Obecnie na zdecydowanej większości trasy funkcjonuje DK11, która w Kórniku i przed Jarocinem przechodzi w S11. Z uwagi na strategiczną rolę, jaką pełni dla mieszkańców Aglomeracji Poznańskiej, podjęto decyzję o budowie drogi ekspresowej na brakującym odcinku.

Według wybranego wariantu trasa ma 36,6 km długości, przebiegając przez Gminę Kórnik, powiat średzki, w tym gminy: Środa Wielkopolska, Zaniemyśl, Krzykosy i Nowe Miasto nad Wartą, a dalej do powiatu jarocińskiego przez Gminę Jarocin.

Planowane jest wybudowanie węzłów Środa Wielkopolska, Miłosław i Nowe Miasto, które uzupełnią istniejące, czyli Kórnik Południe i Mieszków.

Obecnie w Wielkopolsce funkcjonuje pięć odcinków S11, ale planowana jest budowa kolejnych. Poza Kórnik-Jarocin, są to Oborniki-Poznań wraz z obwodnicą Obornik, Szczecinek-Piła, Ujście-Oborniki, Ostrów Wielkopolski – Kępno, Piła – Ujście oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski.