Awaria systemu ostatniego dnia rekrutacji. Będzie zmiana harmonogramu?

Poniedziałkowa awaria systemu elektronicznego składania dokumentów dotknęła także poznańskich uczniów biorących udział w tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Wczoraj mijał termin zmiany decyzji dotyczących wcześniej złożonych wniosków i dostarczenia dokumentów. Czy w związku z awarią możliwe jest przedłużenie terminu rekrutacji?

 

Awaria odnotowana w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym oznaczała problemy m.in. w systemie składania wniosków online. Problem dotyczył nie tylko Poznania, ale był efektem ogólnopolskiej usterki.

Okazało się, że awaria dotyczy m.in. systemu Nabór, w którym realizowana jest rekrutacja do szkół ponadpodstawowych. Wczoraj absolwenci podstawówek mieli ostatni dzień na złożenie wymaganych dokumentów i zmianę ewentualnych wcześniejszych decyzji.

Urząd Miasta apelował w poniedziałek, by w przypadku problemów z elektronicznym wysłaniem dokumentów, wydrukować je i osobiście dostarczyć do wybranej szkoły.

Radio Poznań zwróciło się do Kuratorium Oświaty w Poznaniu z pytaniem, czy awaria wpłynie na harmonogram rekrutacji i czy jest szansa na wydłużenie terminu zgłoszeń. Jak przekazał Zbigniew Talaga, wicekurator, zgodnie z prawem nie ma takiej możliwości. Terminy zostały ustalone już w styczniu i nie można ich zmieniać. Dodał także, że nawet, gdyby prawo na to pozwalało, to kuratorium raczej by się na to nie zdecydowało, ponieważ mogłoby to wywołać jeszcze większe zamieszanie.

Większość uczniów uzupełniła wnioski i przesłała dokumenty zaraz po otrzymaniu wyników egzaminów, a więc kilka dni przed awarią.

Listy zakwalifikowanych do przyjęcia do szkół ponadpodstawowych zostaną ogłoszone w poniedziałek, 17 lipca.