47-latka wpłaciła oszustowi Blikiem 65 tysięcy złotych

W Obornikach doszło do kolejnego przypadku wyłudzenia pieniędzy przez fałszywego pracownika banku. Ofiarą przestępcy padła 47-letnia mieszkanka powiatu obornickiego, która w wyniku oszustwa zaciągnęła kredyt na 65 tysięcy złotych i wpłaciła je na konto oszusta za pomocą systemu BLIK.

Kobieta została skontaktowana telefonicznie przez rzekomego pracownika banku, który poinformował ją, że oszustka próbowała wziąć na nią kredyt w wysokości 50 tysięcy złotych. Fałszywy pracownik banku wyjaśnił, że aby zapobiec wypłacie tych pieniędzy, ofiara musi wziąć jak największy kredyt gotówkowy.

Mężczyzna prowadził kobietę przez cały proces zaciągnięcia kredytu, podając jej instrukcje krok po kroku, aż do momentu, gdy udała się do wpłatomatu i wpłaciła całą sumę na konto oszusta. Pieniądze zostały przekazane za pomocą kodów BLIK, podawanych przez oszusta w trakcie rozmowy telefonicznej.

Ostrzeżenie i apel policji

Ten zdarzenie to kolejny przypadek, kiedy przestępcy wykorzystują zaufanie i niewiedzę ofiar, by nakłonić je do przekazania pieniędzy. Policja w Obornikach apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami.

“Oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje,” ostrzega policja.