W okresie przedwyborczym oglądalność poszczególnych dzienników, zwłaszcza biorąc pod uwagę powiązania z preferencjami politycznymi i prowadzoną kampanią, ma szczególne znaczenie. Agencja Wavemaker przeanalizowała dane Nielsen Audience Measurement nie tylko pod kątem tego, który z trzech najbardziej znaczących programów oglądany jest najczęściej, ale także jak rozkłada się oglądalność w poszczególnych województwach.
Wrześniowe dane wskazują, że najchętniej oglądano „Fakty” TVN z 2,37 mln widzów, co stanowi 22,9% udziału w rynku. Na drugim miejscu uplasowały się „Wiadomości” TVP z 2,28 mln widzów, czyli 21,2% udziału w rynku, a Wydarzenia oglądało 1,54 mln widzów (15,4% udziału w rynku).
W podziale na województwa okazało się, że „Fakty” najczęściej oglądane są w województwie kujawsko-pomorskim, „Wiadomości” w podlaskim, a „Wydarzenia” w opolskim.
W Wielkopolsce, w okresie od stycznia do września 2023 roku, najwięcej widzów miał dziennik TVN – 24,6%. Na drugim miejscu znalazły się „Wiadomości” z wynikiem 15,9% udziału w rynku, a „Wydarzenia” osiągnęły 13,9% udziału w rynku.
Co ciekawe, wynik „Wiadomości” jest jednym z najniższych wśród województw. Rzadziej oglądają je tylko mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego (15,3%).