Na terenie przyszłych inwestycji prowadzone są prace archeologiczne, które już przyniosły interesujące znaleziska, w tym fragmenty historycznej balustrady i monety datowane na różne okresy historyczne. Odkrycia stanowią cenny wkład w poznanie lokalnej historii i kultury.
Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone 27 listopada, mają na celu ułatwienie prac związanych z infrastrukturą podziemną. Zostanie zmieniony układ ruchu na skrzyżowaniu ul. Berdychowo i Rychlewskiego, a także poszerzony istniejący ciąg pieszo-rowerowy, który zapewnia dojazd do budynków Politechniki Poznańskiej oraz PCSS. Te modyfikacje są niezbędne do przeprowadzenia prac związanych z sieciami uzbrojenia podziemnego i przebudowy skrzyżowania.
Projekt mostów pieszo-rowerowych, zaplanowanych nad Wartą i Kanałem Ulgi, obejmuje konstrukcje o długościach odpowiednio 165 i 117 metrów. Oba mosty będą miały zbliżony wygląd architektoniczny i konstrukcyjny, tworząc spójną całość. Oprócz samej budowy mostów, w ramach projektu powstaną również nowe chodniki, pochylnie i schody, zwiększając tym samym dostępność przestrzeni miejskiej dla wszystkich użytkowników.