Dominika Kulczyk oficjalnie nabyła prawa do marki Festiwalu Malta. Jak zmieni się wydarzenie?

Dominika Kulczyk oficjalnie nabyła prawa do marki poznańskiego Festiwalu Malta. Starania w tym kierunku rozpoczęła kilka miesięcy temu, a dziś ogłoszono pomyślną finalizację zakupu praw do marki Malta Festival Poznań.

 

O tym, że Dominika Kulczyk stara się uzyskać prawa do marki kultowego poznańskiego festiwalu, którego przyszłość stanęła pod znakiem zapytania, pisaliśmy w lipcu tutaj.

Dziś poinformowano o pomyślnej finalizacji zakupu. Oznacza to, że Malta Festival będzie kontynuowany w formie proponowanej przez Dominikę Kulczyk. Co to oznacza?

Jak zapowiada przedsiębiorczyni, wykupienie praw do marki to z jednej strony możliwość kontynuowania ponad 30-letniej tradycji w Poznaniu, z drugiej zapowiedź nowego oblicza wydarzenia.

Dominująca ma być rola kobiety we wszystkich aspektach – aktywności, twórczości oraz wolności. Inicjator i wieloletni dyrektor imprezy, czyli Michał Merczyński, wciąż będzie zaangażowany w projekt. Będzie służył radą, dzieląc się doświadczeniem i wiedzą.

„Bardzo się cieszę, że Malta Festival pozostanie na kulturalnej mapie Poznania, Polski i Europy. Jestem też przekonany, że odświeżenie formuły wydarzenia będzie inspirujące i przyniesie wiele niezapomnianych artystycznych doznań” – mówi Michał Merczyński

Nową dyrektorką zostanie Karolina Rozwód, iberystka i managerka kultury.

„Objęcie funkcji dyrektora festiwalu to ogromne wyzwanie i zaszczyt. Dziękuję za zaufanie, jakim zostałam obdarzona. Jestem szczęśliwa, że pani Dominika Kulczyk zdecydowała się uratować Maltę – festiwal, który od ponad 30 lat był punktem odniesienia na kulturalnej mapie Polski, na który przejeżdżałam i którego Poznaniowi trochę wszyscy zazdrościliśmy. To wydarzenie bez precedensu, które jest najpiękniejszym przykładem miłości mecenasa do sztuki i empatii dla jej twórców i widzów” – mówi Karolina Rozwód

Festiwal ma mieć także nowy charakter, realizowany w nowej formule. Choć temat kobiet będzie dominujący, to zachowany ma zostać balans i „równowaga prawdy, piękna i dobra”.

Wykupienie przez Dominikę Kulczyk praw do Festiwalu Malta ma też symboliczny wydźwięk. Wydarzenie organizowane jest od 1991 roku, a pierwszym jego mecenasem był ojciec przedsiębiorczyni, Jan Kulczyk.

Co ciekawe, finalizacja wykupu praw jest pierwszym w Polsce, a jednocześnie jednym z pierwszych w Europie przykładów na przejęcie znaczącego, wieloletniego projektu kulturalnego przez podmiot biznesowy.