Trwa budowa wiaduktów w ciągu ul. Lutyckiej i Golęcińskiej

Prace nad nowymi wiaduktami w ciągu ulic Lutyckiej i Golęcińskiej nabierają tempa. Inwestycja nie tylko przyczyni się do usprawnienia komunikacji, ale także zmodernizuje infrastrukturę drogową i rowerową w strategicznych rejonach miasta.

 

Prace obejmują nie tylko budowę nasypów, ale również zaawansowane procesy betonowania i zbrojenia fundamentów wiaduktów.

Do tej pory na placu budowy mogliśmy dostrzec powstające nasypy, teraz rozpoczęła się również faza betonowania fundamentów nowych wiaduktów. Wykonawca przygotowuje się także do budowy przyczółków, trwają prace zbrojarskie i ciesielskie. Postępy widać zarówno w miejscu przyszłego wiaduktu w ciągu ul. Lutyckiej, jak i w rejonie ul. Golęcińskiej. Równolegle kontynuowane są roboty związane z budową nowej kanalizacji deszczowej – mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie

Przebudowa nie ogranicza się jedynie do ulic Lutyckiej i Golęcińskiej. W ramach szeroko zakrojonych działań, trwają prace nad przebudową ulic Podolańskiej i Szczawnickiej oraz budową ronda na skrzyżowaniu ul. Koszalińskiej i Literackiej. Ulica Podolańska otrzyma nową nawierzchnię, obustronne chodniki, ścieżki rowerowe oraz nowoczesne przystanki autobusowe. Natomiast Szczawnicka jest modernizowana na odcinku od ul. Lutyckiej do ul. Podolańskiej, przystosowując się do nowych wymogów komunikacyjnych.

Celem całej inwestycji jest usprawnienie ruchu w północno-zachodniej części Poznania oraz eliminacja barier komunikacyjnych związanych z linią kolejową nr 92. Budowa nowych wiaduktów pozwoli kierowcom na bezkolizyjny przejazd nad torami kolejowymi oraz ul. Podolańską, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Warto także wspomnieć o planowanej budowie kładki pieszo-rowerowej nad torami przy ul. Lutyckiej, która umożliwi łatwy dostęp do terenów rekreacyjnych w okolicach pobliskiego fortu oraz osiedli mieszkalnych na Strzeszynie.

Realizacja projektu odbywa się we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe, a zakończenie wszystkich prac planowane jest na IV kwartał 2025 roku.

 

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google.
Polityka prywatności i obowiązujące Warunki korzystania z usługi.