Najpierw z Kaponiery zniknęły wiaty przystankowe, później słupy trakcyjne i torowisko tramwajowe. Pieszy nie mogli też już korzystać z chodnika po wschodniej stronie ulicy Roosevelta, musieli przenieść się na pas ruchu przed hotelem Mercure.
Teraz nie ma już też chodnika: najpierw znikła balustrada, a później do pracy przystąpił ciężki sprzęt, metodycznie i skutecznie kruszący kolejne fragmenty betonowej powierzchni. Teraz prace doszły już do poziomu dawnej siedziby Muzeum Motoryzacji.
Cały czas trwają też te prace, których nie widać na powierzchni: przebudowa ciepłociągu, budowa nowej trafostacji sieci tramwajowej i identyfikacja kilometrów kabli, które drogowcy znajdują pod Kaponierą. Zadanie nie zawsze jest łatwe, bo nie wszystkie są oznakowe czy zaznaczone na planach…
Piesi nadal mogą jeszcze przechodzić pod Kaponierą i będą mogli tak długo, jak długo będzie to bezpieczne. cały czas czynny będzie też pas przejazdu dla samochodów od Zwierzynieckiej w stronę centrum. Zakończenie budowy zostało zaplanowane na 30 listopada 2013 roku.
Projekt “Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera” będzie realizowany przy współudziale środków Funduszu Spójności w ramach Działania 7.3 “Transport miejski w obszarach metropolitalnych” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dotacji zabezpieczonej na “Liście projektów indywidualnych POIiŚ” wynosi 55,78 mln zł.