Urząd Marszałkowski nagrodzony. Za reklamę

UMWW i Chromatique Produkcja Filmowa Julian Pęksa otrzymali wyróżnienie na jubileuszowym XX Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych PLUS CAMERIMAGE.
 

1 grudnia tego roku zakończył się jubileuszowy festiwal filmowy PLUS CAMERIMAGE. UMWW otrzymał na nim wyróżnienie w III Konkursie Spotów Reklamowych  „Fundusze Europejskie w Kadrze” za spot „Zmieniliśmy Wielkopolskę”. Zwycięzcą konkursu została Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych oraz Agencja Reklamowa DSK za spot „Dobrze być w użyciu”. Wyróżnienia otrzymali także: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Proart za spot „Warto było spojrzeć dalej” oraz Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Flyfilm, Apollo Film za „Fundusze Europejskie Dla Małopolski” (spot 3D).
 
Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych PLUS CAMERIMAGE jest największym i najbardziej znanym festiwalem poświęconym sztuce autorów zdjęć filmowych. PLUS CAMERIMAGE znacznie przyczynia się do wzrostu prestiżu operatorów zdjęć filmowych wśród innych twórców X muzy. W wielu krajach, również w Polsce, zawód ten zaliczany był do technicznych. Dzięki Festiwalowi zaczęto dostrzegać, że operator jest współtwórcą wizualnej strony filmu  – jest artystą, podobnie jak reżyser i aktorzy.
 
Trzecia edycja Konkursu Spotów Reklamowych  „Fundusze Europejskie w Kadrze” była jedną z licznych atrakcji towarzyszących jubileuszowej 20. edycji Festiwalu Plus Camerimage, odbywającej się w dniach od 24 listopada do 1 grudnia w Bydgoszczy.

To nietypowe przedsięwzięcie stawia sobie za cel wymianę doświadczeń pomiędzy pracownikami administracji publicznej, zaangażowanymi we wdrażanie Funduszy Europejskich, oraz promocję dobrych praktyk w informowaniu za pomocą przekazów audiowizualnych szerokiego grona odbiorców o wynikających z tego korzyściach.

Zakwalifikowane do Konkursu spoty zostały poddane ocenie wysokiej klasy profesjonalistów z branży reklamy i marketingu. W skład Jury weszli: dr Magdalena Florek – wykładowca uniwersytecki, autorka książek, specjalista ds. marketingu, konsultant ds. strategii marki, Natalia Hatalska –  ekspert w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej,  autorka bloga poświęconego reklamie, który uznano za jeden z 10 najbardziej wpływowych w Polsce, Janusz Kaniewski – grafik, projektant, wykładowca m.in. Istituto Europeo di Design w Turynie i Royal College of Art w Londynie oraz Andrzej Pągowski – grafik, autor plakatów ponad 1000 plakatów, ilustracji książkowych i prasowych, okładek wydawnictw płytowych, scenografii teatralnych i telewizyjnych, scenariuszy filmów i teledysków.