Poznań daje pracę – kampania zakończona. A efekty?

Efektami są ciągle pojawiające się nowe oferty pracy. Dotąd na prawie 300 ogłoszeń zamieszczonych na platformie internetowej odpowiedziało prawie tysiąc osób z Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Łodzi, Bydgoszczy czy Zielonej Góry – przesyłając swoje CV.

Kampania „Poznań daje pracę” rozpoczęła się 22 listopada. Tego dnia w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Bydgoszczy, Szczecinie i Zielonej Górze na billboardach można było zobaczyć plakaty z hasłem kampanii: “Poznań daje pracę”. Kampanii billboardowej towarzyszyła także akcja w prasie i radiu, a na uruchomionej platformie internetowej firmy z Konsorcjum Marki Poznań oraz te obserwujące kampanię na bieżąco dodawały oferty pracy.

Kampania w internecie, polegająca na publikowaniu ofert pracy na stronie www.poznandajeprace.pl, nadal trwa. Od momentu startu opublikowano prawie 300 ogłoszeń z ponad 30 poznańskich firm, poszukujących specjalistów w wybranych branżach. Te opublikowane na początku stycznia to między innymi: konstruktor mechanik oraz elektryk w firmie Solaris czy redaktor naczelny oraz doradca klienta biznesowego w Komputronik. Na stronie www.poznandajeprace.pl do dziś zanotowano ponad 40 tysięcy unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali prawie 400 tysięcy odsłon.   

Od startu kampanii nie minęły nawet dwa miesiące, a zatem proces rekrutowania pracowników w firmach zaangażowanych w „Poznań daje pracę” wciąż trwa.
– Z dostępnych na dziś oficjalnych danych wynika, że na blisko 300 ogłoszeń zamieszczonych na platformie internetowej odpowiedziało prawie tysiąc osób przesyłając swoje CV – mówi Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów. – Na próbę podjęcia pracy w Poznaniu decydowali się między innymi mieszkańcy Warszawy, Wrocławia, Gdańska, Łodzi, Bydgoszczy czy Zielonej Góry. Proces aplikowania został zakończony w przypadku ponad 150 ofert, które zostały już usunięte ze strony internetowej, niemniej rekrutacja na te stanowiska jest w toku. W pozostałych 140 przypadkach aplikowanie wciąż jest możliwe.   

Kampania została pozytywnie odebrana m.in. we Wrocławu, Gdańsku, Szczecinie, Łodzi czy Bydgoszczy, gdzie pomysł spotkał się z dobrymi recenzjami i zainteresowaniem mediów. Opinie środowiska biznesowego i specjalistów zajmujących się gospodarką wskazują, że działania takie jak poznańska kampania są sygnałem dla pracodawców, że miasto potrafi i chce wychodzić naprzeciw ich potrzebom. Akcja będzie więc kontynuowana, ponieważ – zdaniem władz miasta – ma ona pozytywny wpływ na wzmocnienie wizerunku miasta jako centrum biznesowego i przyjaznego inwestorom.