Inwestują w narzędzia badające użyteczność stron internetowych

Do portfela SpeedUp Innovation i Xevin Investments trafiła wspólna inwestycja. Oba fundusze zdecydowały się wesprzeć UsabilityTools – nowoczesną platformę działającą w modelu SaaS (Software as a Service) do zdalnego badania użyteczności i optymalizacji konwersji.

Dzięki podwójnemu wsparciu jej twórcy chcą stać się jednym z większych dostawców usług w obszarze zdalnych testów użyteczności na arenie międzynarodowej.

– UsabilityTools udostępnia narzędzia, dzięki którym można dowiedzieć się, co myślą użytkownicy danej strony oraz jak zachowują się w jej obrębie. Obecnie platforma oferuje 10 różnych narzędzi do zdalnego badania użyteczności – wyjaśnia Bartosz Mozyrko, jeden z twórców UsabilityTools. – Ze względu na swoją różnorodność, wybrane narzędzia mogą z powodzeniem zostać wykorzystane na każdym etapie rozwoju produktu lub usługi. Nasz produkt przeznaczony jest dla właścicieli stron e-commerce, osób zajmujących się konwersją oraz specjalistów z branży user experience. Nasze rozwiązanie jako jedyne na rynku łączy dwa typy informacji: o zachowaniu ludzi oraz ich opiniach.

SpeedUp Innovation objął 16% udziałów w nowopowstałej spółce, kolejne 16% objął Xevin Investments a 8% udziałów należy do Cube Group, spółki zależnej Xevin Investments.
– Zdecydowaliśmy się na wspólną inwestycję, ponieważ dzięki temu spółka otrzyma podwójne wsparcie know how. Da nam to możliwości lepszego zarządzania ryzykiem i zwiększy możliwości osiągnięcia zakładanych celów – opowiada Bartłomiej Gola, partner zarządzający SpeedUp Venture Capital Group.

– Badania użyteczności i optymalizacji konwersji to wciąż dla większości przedsiębiorców internetowych terra incognita. Jestem pewny, że korzystanie z tego typu produktów w najbliższej przyszłości stanie się dla nich integralną częścią strategii obecności w Internecie – dodaje Gwidon Humeniuk, członek zarządu Xevin Investments.

Z UsabilityTools korzysta obecnie kilkaset firm z Polski i zagranicy – głównie duże firmy z branży IT. Niedawno narzędzie zostało zintegrowane z międzynarodowym panelem badawczym CINT. Dzięki temu użytkownicy UsabilityTools mogą błyskawicznie rekrutować i badać ludzi z całego świata. W badaniach może uczestniczyć do 7 milionów panelistów z ponad 50 krajów, a wyniki badania zaczynają się pojawiać w kilka godzin od jego uruchomienia. Narzędzie jest nieustannie udoskonalane na podstawie informacji otrzymywanych od klientów. W najbliższym czasie wzbogacone zostanie o moduł umożliwiający współpracę różnych firm zorientowanych wokół jednego projektu. Aplikacja będzie też rozwijana w kierunku jej wykorzystania na urządzeniach mobilnych.