Często do ZDM trafiają skargi mieszkańców, którzy poślizgnęli się lub taplali w pośniegowym błocie na nieodśnieżonej ulicy czy chodniku. Tymczasem to nie zawsze ZDM odpowiada za ich oczyszczenie. Jest sporo innych jednostek, które powinny o to zadbać, a nie zawsze to robią.
Obowiązek odśnieżania mają także administracje i zarządy osiedli, które powinny:
– sprzątnąć błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia z chodników położonych wzdłuż nieruchomości i osiedlowych uliczek,
– posypać chodniki np. piaskiem,
– usunąć śnieg, sople, lód z dachu budynku,
Właściciele nieruchomości mają obowiązek:
– sprzątnąć błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia z chodników wzdłuż nieruchomości,
– posypać je np. piaskiem,
– usunąć sople i śnieg z dachu.
Zarząd Transportu Miejskiego ma obowiązek:
– sprzątnąć błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia z dworców i przystanków autobusowych komunikacji miejskiej,
– posypać teren przystanku np. piaskiem.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ma obowiązek:
– sprzątnąć błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia z przystanków tramwajowych komunikacji miejskiej, torowiska,
– posypać teren przystanku np. piaskiem.
Interwencje dotyczące zimowego utrzymania zgłaszać można do straży miejskiej – całodobowy, bezpłatny nr telefonu 986. Interwencje dotyczące zimowego utrzymania dróg będących w administracji ZDM zgłaszać można całą dobę pod nr tel. 61 6477231.