Miasto Poznań jest obecne w mediach społecznościowych i swoją aktywność prowadzi na kilku najpopularniejszych portalach, ale najstarszy jest profil miasta na FB, który został założony w maju 2010 roku. Od tego czasu grono odwiedzających fanpage City of Poznań stale się powiększa. Wysoka popularność to efekt działań miasta, które uczyniło z niego atrakcyjny kanał komunikacyjny, adresowany zarówno do samych mieszkańców, jak i turystów. To za jego pośrednictwem publikowane są informacje o wydarzeniach odbywających się w Poznaniu, a także organizowane są liczne konkursy z nagrodami.
– Facebook stał się szybkim narzędziem komunikacji, który w skuteczny sposób pozwala dotrzeć do lokalnej społeczności – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. – Dzięki bardzo dużej i zaangażowanej grupie fanów, wszelkie treści, które naszym zdaniem są warte zakomunikowania mają duże szanse dotrzeć do potencjalnych adresatów. Dzięki oficjalnemu profilowi miasta poszczególne wydziały mają też okazję śledzić oczekiwania społeczności i badać jej potrzeby. Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są dla nas sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto oraz pozwalają przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści.
Komunikacja na Facebooku, która prowadzona jest także w języku angielskim, spowodowała wzrost atrakcyjności strony również wśród zagranicznych fanów. Do efektu tego przyczyniły się przede wszystkim działania związane z UEFA EURO 2012, które przyciągnęły na oficjalny fanpage miasta także Chorwatów, Irlandczyków, Włochów, Hiszpanów, Niemców czy Anglików.
Facebookowy fanpage Poznania zintegrowany jest także tj. z YouTubem, Pinterestem, Foursquarem i Twitterem. Ale miasto wykorzystuje te kanały także do innych działań. To właśnie aplikacja Foursquare pozwoliła stworzyć w ubiegłym roku unikatową w skali kraju grę pt. „Check-in Poznań”, która była dodatkowym elementem akcji „Poznań za pół ceny”. Do gry można było dołączyć bezpłatnie na stronie www.check-in.poznan.pl, a meldując się w jednej z ponad 180 lokalizacji, biorących udział w akcji „Poznań za pół ceny”, gracze otrzymywali punkty. Wszyscy w sumie zdobyli ich blisko 30 tysięcy.
Dodatkowym elementem gry był Swarm na Starym Rynku (foursquarowy flashmob), w którym udział wzięło prawie 200 osób. Ci, którzy wspólnie z innymi pozostawili po sobie wirtualny ślad w centrum Poznania otrzymali w nagrodę wyjątkowe koszulki. T-shirt od Miasta Poznania można dostać także w ramach foursquarowego Speciala, który od ubiegłego roku premiuje każdy pierwszy „check-in” na Starym Rynku.
Miasto Poznań obecne jest także w serwisach społecznościowych, na których odnajdziemy niezliczone zdjęcia miasta – to przede wszystkim portal Pinterest i Flickr. W ramach pierwszego z nich działa 22 tematycznych tablic, do których systematycznie podpinane są nowe zdjęcia. Natomiast poznański kanał Youtube to blisko 80 filmów, które do tej pory obejrzało ponad 2 miliony osób.