100 tysięcy osób lubi profil Poznania w mediach społecznościowych

Od niedzieli profil City of Poznań na portalu Facebook lubi już ponad 100 tys. osób. Miasto Poznań nagrodzi stutysięcznego fana, czyli Kamila Jankowskiego kompletem miejskich gadżetów.

Miasto Poznań jest obecne w mediach społecznościowych i swoją aktywność prowadzi na kilku najpopularniejszych portalach, ale najstarszy jest profil miasta na FB, który został założony w maju 2010 roku. Od tego czasu grono odwiedzających fanpage City of Poznań stale się powiększa. Wysoka popularność to efekt działań miasta, które uczyniło z niego atrakcyjny kanał komunikacyjny, adresowany zarówno do samych mieszkańców, jak i turystów. To za jego pośrednictwem publikowane są informacje o wydarzeniach odbywających się w Poznaniu, a także organizowane są liczne konkursy z nagrodami.

– Facebook stał się szybkim narzędziem komunikacji, który w skuteczny sposób pozwala dotrzeć do lokalnej społeczności – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. – Dzięki bardzo dużej i zaangażowanej grupie fanów, wszelkie treści, które naszym zdaniem są warte zakomunikowania mają duże szanse dotrzeć do potencjalnych adresatów. Dzięki oficjalnemu profilowi miasta poszczególne wydziały mają też okazję śledzić oczekiwania społeczności i badać jej potrzeby. Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są dla nas sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto oraz pozwalają przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści.

Komunikacja na Facebooku, która prowadzona jest także w języku angielskim, spowodowała wzrost atrakcyjności strony również wśród zagranicznych fanów. Do efektu tego przyczyniły się przede wszystkim działania związane z UEFA EURO 2012, które przyciągnęły na oficjalny fanpage miasta także Chorwatów, Irlandczyków, Włochów, Hiszpanów, Niemców czy Anglików.

Facebookowy fanpage Poznania zintegrowany jest także tj. z YouTubem, Pinterestem, Foursquarem i Twitterem. Ale miasto wykorzystuje te kanały także do innych działań. To właśnie aplikacja Foursquare pozwoliła stworzyć w ubiegłym roku unikatową w skali kraju grę pt. „Check-in Poznań”, która była dodatkowym elementem akcji „Poznań za pół ceny”. Do gry można było dołączyć bezpłatnie na stronie www.check-in.poznan.pl, a meldując się w jednej z ponad 180 lokalizacji, biorących udział w akcji „Poznań za pół ceny”, gracze otrzymywali punkty. Wszyscy w sumie zdobyli ich blisko 30 tysięcy.

Dodatkowym elementem gry był Swarm na Starym Rynku (foursquarowy flashmob), w którym udział wzięło prawie 200 osób. Ci, którzy wspólnie z innymi pozostawili po sobie wirtualny ślad w centrum Poznania otrzymali w nagrodę wyjątkowe koszulki.  T-shirt od Miasta Poznania można dostać także w ramach foursquarowego Speciala, który od ubiegłego roku premiuje każdy pierwszy „check-in” na Starym Rynku.

Miasto Poznań obecne jest także w serwisach społecznościowych, na których odnajdziemy niezliczone zdjęcia miasta – to przede wszystkim portal Pinterest i Flickr. W ramach pierwszego z nich działa 22 tematycznych tablic, do których systematycznie podpinane są nowe zdjęcia. Natomiast poznański kanał Youtube to blisko 80 filmów, które do tej pory obejrzało ponad 2 miliony osób.