Rozpoczyna się akcja wymiany pojemników na śmieci

Od 1 stycznia 2015 roku zmienią się firmy wywożące odpady z terenu Poznania – ale już wkrótce poznaniacy dostaną nowe pojemniki na śmieci. Cały proces ma przebiegać bezproblemowo, ale mimo wszystko poznaniacy powinni zachować czujność. Dlaczego?

ZM GOAP informuje, że konsorcja FBSerwis S.A. i Remondis Sanitech Sp. z o. o. , które wygrały przetarg i będą świadczyć usługę odbioru odpadów komunalnych od 1 stycznia 2015 roku ze wszystkich 22 sektorów, na które podzielono obszar Związku, prowadzą intensywne przygotowania do właściwej realizacji zadań i zapewnienia mieszkańcom wysokiego standardu usług. Dlatego przystąpiły one już do akcji wymiany pojemników i dostosowywania ich wielkości do danych wynikających z deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości.

Dostarczane pojemniki muszą spełniać wymagania określone w umowie zawartej z ZM GOAP i posiadać:
– właściwe, zgodne z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku oznakowanie – pokrywy w odpowiednim kolorze do gromadzonej w nim frakcji odpadów oraz nalepki informacyjne z logo ZM GOAP (pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów), nalepki informacyjne z logo ZM GOAP (pojemniki przeznaczone do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych).
– chipy umożliwiające działanie systemu identyfikacji pojemników – tak oznakowane pojemniki są wtedy przypisane do konkretnych nieruchomości.

Wprowadzany system identyfikacji, oparty o chipy na pojemnikach i kody kreskowe na workach, umożliwi pełną kontrolę nad jakością i terminowością usług wykonywanych przez firmy odbierające odpady oraz ilością odbieranych odpadów i sposobami ich zagospodarowania.

Wymiana pojemników i obejmowanie poszczególnych sektorów przez firmy wchodzące w skład obu konsorcjów lub działających jako ich podwykonawcy, jest skomplikowaną operacją logistyczną. ZM GOAP wraz z wykonawcami apeluje więc do właścicieli nieruchomości o zrozumienie oraz wspieranie tych działań. W szczególności powinni oni:
– przestrzegać harmonogramu odbioru odpadów i zgodnie z nimi wystawiać pojemniki
– umożliwić pracownikom reprezentującym oba konsorcja i posiadającym ich legitymacje lub upoważnienia, dostęp do pojemników oraz ich wymianę.

W niektórych rejonach firmy przejmujące obsługę mogą dostarczyć pojemniki wcześniej nim zabiorą swoje poprzedni wykonawcy, jednak korzystać z nich należy dopiero w nowym roku. Trzeba więc uważać na nowo dostarczane pojemniki i nie dopuszczać do ich uszkodzeń lub przeniesień, gdyż są one przypisane do konkretnych nieruchomości.

GOAP przypomina, że zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku właściciele nieruchomości są zobowiązani do:
– zapewnienia miejsca gromadzenia odpadów na swojej nieruchomości
– wystawienia pojemnika (udostępnienia) przed teren posesji w celu jego wymiany (zabrania) przez firmę schodzącą z sektora oraz przyjęcia  nowego pojemnika przez firmę wchodzącą na sektor.
    
Firmy zobowiązały się, że operacja wymiany oraz dostarczania pojemników zakończy się do 29 grudnia 2014 r.