Jak zapowiada firma Balmain Asset Management, będąca współwłaścicielem obiektu, prace modernizacyjne obejmą zarówno wnętrze (parter i piętro), jak i fasadę centrum. Projekt rewitalizacji przewiduje także rekomercjalizację znacznej części galerii, w której pojawią się nowe marki, między innymi Media Expert, Jysk i Calypso fitness.
Pasaże na parterze zostaną w pełni zmodernizowane, pojawi się na nich nowa podłoga, oświetlenie i sufity, a ściany zostaną odświeżone. Ponadto powstaną nowe, ruchome schody prowadzące na wyższy poziom galerii. Prawdziwa rewolucja będzie miała jednak miejsce na pierwszym piętrze, gdzie dzięki przebudowie powstanie 6 nowych powierzchni handlowych obejmujących obszar 3 tysiące metrów kwadratowych. Piętro także otrzyma nową podłogę, oświetlenie i sufity. Ten etap modernizacji zbiegnie się z remontem zewnętrznej fasady obiektu.
– Obecna modernizacja jest największym przedsięwzięciem w historii Panoramy – pierwszej galerii handlowej w Poznaniu, która przez lata z powodzeniem budowała swoją silną pozycję na lokalnym rynku oraz zdobyła rzeszę lojalnych klientów – mówi Tim Rylance, dyrektor działu Asset Management w Balmain. – Remont nie tylko unowocześni obiekt, ale także umożliwi wzbogacenie jego oferty o nowych najemców.
Prace będzie prowadziła gliwicka firma Jaekel-Bud Tech, posiadająca doświadczenie w remontach centrów handlowych. Modernizacja ma się zakończyć w październiku tego roku.
Galeria Panorama jest jednym z pierwszych centrów handlowych w Poznaniu otwartym ponad 20 lat temu. Centrum liczy 22 500 m2 powierzchni najmu i posiada parking na 640 miejsc postojowych. W Panoramie znajduje się 150 sklepów.