– Jednym z jej podstawowych założeń jest ścisła koordynacja działań na obu polach – tłumaczy prezydent Jacek Jaśkowiak, mając na myśli komunikację i promocję miasta – a to przy obecnej strukturze i funkcjonujących rozwiązaniach jest mocno utrudnione. Nowy model komunikacji prezydenta i urzędu miasta z otoczeniem, rozbudowany system współpracy z mieszkańcami i zmodyfikowany pod kątem aktualizowanej strategii promocji miasta – wszystko to powinni tworzyć jeden sprawnie i skutecznie działający mechanizm, który będzie służył mojemu podstawowemu celowi: uczynieniu z Poznania najlepszego miasta do życia w Polsce.
Po zmianach w skład gabinetu prezydenta będzie wchodziło Biuro Promocji Miasta, które razem z biurem prasowym staną się częścią pionu komunikacji społecznej. Oprócz komunikacji społecznej będą jeszcze tam funkcjonowały piony organizacyjny i wspierania inicjatyw lokalnych.
Restrukturyzacja oznacza też zmiany personalne. Paweł Marciniak, rzecznik prezydenta, otrzyma nowe zadania, ale nadal będzie pracował w gabinecie prezydenta. Pracę natomiast stracą Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta, i jego zastępca Jakub Król, a także jeden z pracowników biura. Piotr Izydorski, pracownik biura prasowego, zostanie przeniesiony do wydziału organizacyjnego urzędu.
W najbliższym czasie zostaną ogłoszone konkursy na stanowiska w gabinecie prezydenta: dyrektora gabinetu, jego zastępców, kierowników oddziałów oraz rzecznika prasowego.