Termy Maltańskie na plusie i gotowe na lato

Do basenów nad Maltą przychodzi coraz więcej gości, choć dyrekcja twierdzi, że jeszcze sporo można zrobić. Stąd też szereg atrakcji zaplanowanych na tegoroczne lato, które mają przyciągnąć nowych klientów. O ile oczywiście uda się odwrócić trend, który zepsuł maj na Termach Maltańskich.

Drugi kwartał w Termach Maltańskich był prawie identyczny jak ten w roku ubiegłym. W okresie od kwietnia do czerwca Kompleks odwiedziło prawie 200 tysięcy osób a od początku roku prawie 450 tysięcy. Są to jeszcze szacunki, ponieważ 6 miesiąc 2015 roku jeszcze się nie skończył (choć prognozy na czerwiec są optymistyczne). W kwietniu poznańskie baseny nad Maltą zanotowały więcej odwiedzających niż w kwietniu 2014 roku. Problem natomiast był z majem. Dlaczego?

– Na to wpływ miała pogoda – wyjaśnia Jerzy Krężlewski, prezes term. – Średnia temperatura w maju tego roku była aż o 8,5 stopnia C niższa niż w roku ubiegłym. To nadal jest nasz największy problem, bo ludzie do nas przychodzą, gdy jest ładna pogoda. Nasz największy wysiłek polega teraz na tym, by odwrócić ten trend, niestety na razie nam się to nie udaje.

Jak dotąd poznańskie termy nie odczuwają presji ze strony otwartych pod koniec maja basenów w Tarnowie Podgórnym, choć Krężlewski docenia konkurencję.
– To jest o tyle ciekawe, że brak konkurencji nie motywuje do działania – podkreśla prezes Term Maltańskich, choć dodaje, że Tarnowskie Termy mogą mieć jakieś bliżej nieokreślone kłopoty, ponieważ bilety można kupować poprzez serwis z zakupami grupowymi, co zdaniem prezesa TM świadczyć może o jakimś problemie. Warto jednak pamiętać, że Krężlewski przez wiele lat był dyrektorem marketingu w Volkswagen Group Polska, wspominanie o zakupach grupowych może być zatem tylko przysłowiowym “pstryczkiem w nos” dla konkurencji.

Na razie jednak Termy Maltańskie martwić o konkurencję się nie muszą – w kwietniu baseny odwiedziło o ponad 2 tys. klientów więcej, a w czerwcu (według wstępnych szacunków) będzie ich o ponad tysiąc więcej niż w ubiegłym roku. Problem był tylko z majem, gdy z term skorzystało o niemal 6,5 tys. mniej gości. Baseny nie mają żadnych problemów finansowych, co więcej – są bardziej dochodowe niż przewidywano. Sama tylko część sportowa, mimo że nie można się po niej spodziewać zarabiania na utrzymanie, to jednak wyrobiła 103 proc. normy, i to nie licząc zysków z “Celebrity Splash”, telewizyjnego programu, który był realizowany na termach.

Niemal pewne jest, że skoki celebrytów powrócą do Poznania.
– Rozmowy trwają, na 80 proc. program będzie ponownie w Poznaniu. Nie wiadomo tylko, czy jeszcze we wrześniu, czy też dopiero w przyszłym roku. Polsat raczej zwraca się ku temu drugiemu terminowi, co dla nas też byłoby lepsze z różnych względów – podaje Krężlewski. – Za nami przemawia doświadczenie, logistyka, a także znakomita atmosfera, która panowała na nagraniach. To, co działo się na trybunach, było w rzeczywistości o wiele ciekawsze niż to, co było pokazywane w telewizji. Firma realizująca program była tym zauroczona!

Prezes term nie może ujawnić kwoty, którą zapłacił Polsat za możliwość realizowania programu, nieoficjalnie wiadomo jednak, że są to bardzo duże pieniądze.

Termy muszą jednak walczyć o klienta każdego dnia zamiast skupiać się na programach z celebrytami. Na to także jest plan – w wakacje planowane są różnego rodzaju promocje i wydarzenia. Przede wszystkim od 1 lipca do końca wakacji do każdego godzinnego biletu do aquaparku klienci dostaną 30 minut gratis. Do tego promocyjne ceny za wstęp na basen 50-metrowy (który dostępny będzie przez całe wakacje) będą obowiązywać codziennie od 11 do 15 oraz od 19 do 23. Termy zamierzają także organizować wakacyjne półkolonie dla dzieci i młodzieży.

Przez całe lato będą odbywać się zajęcia w ramach programu aktywne lato, które cieszyło się dużą popularnością w ubiegłym roku. Zajęcia będą prowadzone w wodzie i na lądzie zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. W programie nie zabraknie najpopularniejszych aktywności takich jak Aqua Zumba czy Aqua Aerobik. W Dziecięcej Krainie Zabawy wypełnionej piachem i zabawkami przygotowane zostaną animacje dla najmłodszych. Dla wszystkich osób spragnionych odpoczynku dostępny będzie słoneczny taras. Poszerzona plaża zewnętrzna z widokiem na jezioro Maltańskie oferuje nadmorski piasek oraz słomiane parasole i leżaki, na których można zrelaksować się w cieniu. W Świecie Saun w okresie wakacyjnym rozpoczynają się grillowe soboty, wszyscy będą mogli też odpoczywać na odnowionym Zielonym Tarasie. SPA 1306 oferuje klientom w wakacje nowe zabiegi antycelulitowe oraz 8 zabiegów pielęgnacji dłoni. Do tego także w strefie spa działa już bar, po wejściu do którego zatrzymywany jest czas wizyty na basenach.

Te wszystkie działania mają przede wszystkim przyciągnąć nowych klientów do term – jak bowiem pokazują badania, ok. 50 proc. mieszkańców Poznania jeszcze nie odwiedziło nadmaltańskich basenów.