Najczęściej pojawiającym się problemem był zły stan dróg na osiedlu, ale także brak miejsca do spotkań dla seniorów czy placów zabaw dla dzieci. Omawiano także kwestię zagospodarowania przestrzennego i własności gruntów na Osiedlu Maltańskim.
Na ul. Krańcowej budowane są wysokie, 16-piętrowe budynki mieszkalne, które budzą obawy mieszkańców martwiących się o likwidację pobliskiego lasku. Jak zaznaczali w trakcie spotkania, po tej stronie osiedla jest bardzo mało terenów zielonych, a likwidacja lasku tylko pogorszy obecną sytuację.
Katarzyna Derda z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej zapewniła, że według aktualnego planu miejscowego, las jest zachowany. Prezydent Jaśkowiak tłumaczył, że nie był w stanie zablokowac inwestycji. „Tylko w sytuacji, gdy wiąże się to z dużym odszkodowaniem na rzecz dewelopera, z bólem serca godzę się na zabudowę terenów zielonych. Musimy pamiętać, że lasek sosnowy za Mogileńską to teren Skarbu Państwa. Staramy się porządkować kwestie zagospodarowania przestrzennego i planów miejscowych, ale nie zawsze jesteśmy w stanie doprowadzić do tak korzystnych rozstrzygnięć jak w przypadku Parku Rataje.” – powiedział.
Na spotkaniu omawiano także kwestie własności gruntów na terenie os. Maltańskiego, które obecnie należą do Kościoła, co uniemożliwia przeprowadzenie koniecznych inwestycji kanalizacyjnych i grzewczych. Prezydent Jaśkowiak zapewnił, że prowadzone są rozmowy z kościołem w sprawie wymiany gruntów. Na chwilę obecną jednak, os. Maltańskie nie jest w nich uwzględnione.
Mieszkańcy zwrócili także uwagę na konieczność rewaloryzacji Parku Tysiąclecia, gdzie konieczny jest remont alejek i zmiana ich układu. Zaznaczyli także, że wzdłuż parku przydałaby się ścieżka pieszo-rowerowa, gdyż obecnie nie ma tam nawet chodnika.
Omówiono także brak placów dla dzieci, domu kultury czy przedszkoli. Zgłoszono też fakt nieprzystosowania przejść podziemnych pod ul. Warszawską do potrzeb matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych.
Na spotkaniu pojawił się także postulat, aby zamiast buspasa dla autobusów ze Swarzędza, wybudować parking park&ride przy cmentarzu na Miłostowie, co miałoby zachęcić dojeżdżających do Poznania do przesiadania się na komunikację miejską i zostawiania samochodu na parkingu buforowym.