Podświetlane i wąskie wiaty przystankowe nowym standardem w Poznaniu

Podświetlone, rozświetlające i wąskie – tak prezentują się nowe wiaty, które stawiane są w Poznaniu. Pierwsze tego typu pojawiły się przy okazji remontu torowiska na ul. Królowej Jadwigi. Nieco inne, ale także w tym stylu, ustawiono na Wildzie.

Podczas remontu na ul. Królowej Jadwigi, poza infrastrukturą sieciowo-torową, wymieniono również wiaty przystankowe. W tej kwestii, Miasto podjęło współprace z firmą AMS.

Wiaty premium typu „Warta” są prototypowe i zaprojektowane według wytycznych UMP.

„Przygotowaliśmy ją według jasnych wytyczeń i po konsultacjach z plastykiem miejskim. Chodziło o to, żeby Poznań miał swoją charakterystyczną wiatę, na którą będzie można z przyjemnością patrzeć. Są one bardzo dobrze podświetlone. Ma to oczywiście znaczenie reklamowe, ale również estetyczne i podnosi bezpieczeństwo w jej okolicy. Spędzanie czasu na przystankach, które są dobrze oświetlone i utrzymane podnosi komfort wszystkich mieszkańców.”

Marek Kuzaka, prezes AMS

Dzięki nowym zastosowaniom, wiaty nie tylko mają podświetlane nazwy przystanków, ale także oświetlają jego okolice. Dzięki temu, wzrasta poczucie bezpieczeństwa podróżnych, którzy czekają na tramwaj. Wygląda to także nowocześnie i schludnie.

Wersja premium należy do droższego z dwóch przygotowanych rozwiązań. Drugie zastosowano niedawno na przystanku IPN przy ul. Rolnej. Tam,  stanęła wiata typu Warta Slim. Wygląda podobnie, ale jest tańsza i przeznaczona na tereny poza centrum miasta.

„Przystanek na wysokości ul. Półwiejskiej będzie standardem i wzorcem w przypadku kolejnych, nowych i modernizowanych, przystanków w Poznaniu. W najbliższym czasie pojawią się one tam, gdzie Miasto Poznań będzie realizowało inwestycje, czyli ul. Wierzbięcice, tzw. Górny Taras Rataj, ul. Kórnicka, a także, w przyszłym roku, na ul. Hetmańskiej.”

Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK

Co ciekawe i ważne, dzięki segmentowej konstrukcji opartej na systemowych profilach aluminiowych, możliwe jest dostosowywanie wiat do kształtu i wielkości przystanku.